Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

SmakMak: Rynek surówek jest trudny, ale perspektywiczny

- Rynek surówek jest dość skostniały i od lat bardzo poukładany, a konsumenci są w swoich wyborach bardzo zachowawczy. Duże znaczenie mają przyzwyczajenia. Ma to silny związek z zaufaniem, najczęściej do lokalnych producentów. Ciągle najistotniejszym kanałem jest sprzedaż na wagę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Średziński, dyrektor zarządzający firmy SmakMAK.

SmakMak: Rynek surówek jest trudny, ale perspektywiczny
Tomasz Średziński, dyrektor zarządzający firmy SmakMAK, fot. SmakMAK

W ocenie Tomasza Średzińskiego polscy konsumenci najchętniej kupują warzywa i surówki na wagę, ponieważ mają wrażenie, że w ten sposób dokonują najlepszego i najświeższego wyboru.

- Niemniej czasu zatrzymać się nie da. Model konsumpcyjny wyraźnie się zmienia. Pojawiają się nowi, młodsi konsumenci i oni mają już inne wymagania. Znaczenia nabiera wygoda, dostępność i różnorodność. W tym nurcie upatrujemy przestrzeni dla naszych produktów. Kategoria jest niezwykle trudna, ale wierzymy, że jest bardzo perspektywiczna choćby ze względu na jeszcze lepsze dostosowane oferty do wymagań konsumentów. Mamy tu na myśli różne formy pakowania, kanały dystrybucji, a wreszcie różne smaki. Zdajemy sobie sprawę z pieczołowitości i ogromu pracy, jaka jest przed nami, ale wierzymy w naszą filozofię, markę i nasze produkty - dodaje.

Średziński wskazuje, że choć przez rynek przewinęły się różne mody, najpopularniejszą bazą polskich surówek pozostaje kapusta.

- Mieliśmy modę na marchewkę czy por. Od niedawna hitem jest burak, który zdaje się być odkrywany na nowo i to w różnych wariantach. Poza surówką z buraka ogromne wzięcie ma także surówka "wiosenna" na bazie białej kapusty z dodatkami marchewki i świeżego ogórka. Niewątpliwie na tę chwilę polski konsument preferuje polskie warzywa oraz klasyczne smaki surówek i zapewne jeszcze przez jakiś czas tak pozostanie - dodaje.

Dyrektor zarządzający SmakMAK wskazuje, że jeśli chodzi o kanały dystrybucji surówek wciąż dominuje sprzedaż na wagę.

- To kanał, który wciąż generuje największą sprzedaż. Niemniej dla nas najważniejsze są kanały convenience. Nasza marka SmakMAK Fresh jest wprost idealnie sprofilowana dla tej grupy konsumentów, zresztą podobnie jak marka podstawowa SmakMAK - dodaje.

Ile pieniędzy jest w stanie wydać polski konsument na produkt, jakim jest gotowa do spożycia surówka?

- Tu rzeczywistość jest brutalna. Dla przeciętnego konsumenta akceptowalna cena za 300 g opakowanie surówki to ok. 3 zł. Choć oczywiście zdarzają się produkty znacznie droższe np. z linii BIO. To mały wycinek rynku, ale istotnie wskazujący, że są konsumenci, którzy są gotowi płacić znacznie więcej za wyższą jakość produktów - dodaje Średziński.

Nasz rozmówca zauważa, że kategoria surówek podlega sezonowości, co związane jest z dostępnością poszczególnych warzyw.

- Wraz z pojawieniem się nowalijek spada sprzedaż surówek w opakowaniach detalicznych. Wraz z upływem czasu i zmniejszaniem się w naturalny sposób dostępności warzyw, coraz większego znaczenia zaczyna nabierać sprzedaż w opakowaniach detalicznych. Szczyt sprzedaży przypada na miesiące wiosenne. To wtedy mamy najlepszy okres sprzedażowy - podsumowuje Średziński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SmakMak RSS ALERT    /    Tomasz Średziński RSS ALERT    /    surówki RSS ALERT    /    rynek surówek RSS ALERT    /    warzywa i owoce RSS ALERT    /    owoce i warzywa RSS ALERT    /    kapusta RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.