REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spór Heinza i Agros Novy o koncentrat pomidorowy może nabrać dodatkowych rumieńców

  • Autor: MB, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2010, 13:13

- Agros Nova nie kwestionuje prawdziwości zawartej w ogłoszeniu informacji dotyczącej faktu, że Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał, iż Agros Nova dopuściła się czynu nieuczciwej konkurencji wobec firmy HJ Heinz - mówi Katarzyna Gospodarek z Heinza. - W trybie pilnym nasi prawnicy skierują pismo w tej sprawie do naszego konkurenta wraz z wezwaniem do zaprzestania działań godzących w reputację naszej firmy - mówi Joanna Bancerowska, rzeczni Agros Novy.

REKLAMA

- Niezrozumiały jest dla nas zarzut, że HJ Heinz Polska podszywa się pod Agros Nova publikując ogłoszenie. Opublikowaliśmy jedynie treść z wyroku w sprawie dotyczącej firm Agros Nova oraz HJ Heinz Polska SA, wydanego w dniu 7 października 2008 r. przez Sąd Apelacyjny w Warszawie. Treść ogłoszenia wyraźnie wskazuje, że jego zleceniodawcą nie jest Agros Nova, ponieważ zawiera zastrzeżenie, iż publikowany jest cytatem z wyroku Sądu Apelacyjnego. Takie zastrzeżenie nie miałoby sensu w przypadku, gdyby zleceniodawcą ogłoszenia był właśnie Agros Nova. Wymaga podkreślenia, że zlecenie ogłoszenia do publikacji odbyło się na standardowych zasadach stosowanych przez HJ Heinz Polska - mówi Katarzyna Gospodarek.

Emisja w prasie treści wskazanej w wyroku wynika z przekonania HJ Heinz Polska, że sposób przekazania przez Agros Nova treści zasądzonych w procesie nie spełnił swojej funkcji ze względu na formę uniemożliwiającą zapoznanie się odbiorcy z treścią komunikatu.

- Zgodnie z treścią wyroku w lutym i marcu br. wyemitowaliśmy w kilku stacjach telewizyjnych, w których cztery lata temu pojawiła się reklama naszego produktu, oświadczenia o treści wskazanej przez sąd. Wyrok nie nakładał na naszą firmę obowiązku publikacji ogłoszeń w prasie - mówi Joanna Bancerowska.

- HJ Heinz Polska zdecydował się ten krok po to, by umożliwić konsumentom i opinii publicznej zapoznanie się z informacjami na temat rzeczywistych właściwości dostępnych na rynku koncentratów pomidorowych wobec wcześniejszej odmowy należytego wykonania prawomocnego wyroku sądowego ze strony Agros Nova. Nie ma wyroku sądowego zakazującego HJ Heinz Polska publikowania na własny koszt prawdziwych informacji o czynach nieuczciwej konkurencji, których dopuszcza się Agros Nova - mówi Katarzyna Gospodarek.

Jednak przedstawiciele Agros Novy są oburzeni.

- W trybie pilnym nasi prawnicy skierują pismo w tej sprawie do naszego konkurenta wraz z wezwaniem do zaprzestania działań godzących w reputację naszej firmy - mówi Joanna Bancerowska, rzeczni Agros Novy.

Agros Nova i H.J. Heinz Polska przez dwa lata toczyły spór sądowy w sprawie reklamy koncentratu pomidorowego Łowicz (emisja w 2006 r.). Sporną treścią w reklamie było sformułowanie: "najbardziej pomidorowo pomidorowy".

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH