Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sukces polskich borówek. Nasze owoce podbijają świat

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-02-2016, 12:16
Sukces polskich borówek. Nasze owoce podbijają świat
fot. shutterstock

Na tegorocznej edycji  berlińskich targów Fruit Logistica 2016 po raz pierwszy promowała się Polish Berry Cooperative. Inicjatywa, którą tworzą 3 grupy polskich producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolski Berry Group. Sukces polskich producentów borówki jest doceniany przez zagranicznych partnerów. Panuje opinia, że polscy plantatorzy są skoncentrowani na jakości i że tak wysokich standardów nie spełnia większość producentów na świecie.

- Nasi plantatorzy potrafią do 30 minut skrócić czas pomiędzy zerwaniem owocu borówki, a jego wstępnym schłodzeniem, nierzadko bezpośrednio na plantacji lub w najbliższym jej sąsiedztwie. Tak wysokie standardy pozwalają uzyskać wyjątkowe połączenie świeżości, smaku i trwałości. To zaś pozwala eksportować uprawianą w Polsce borówkę na inne kontynenty - informuje Polish Berry Cooperative.

- Przez lata przyjeżdżaliśmy do Berlina, by podpatrywać nowości. Ale sami wdrożyliśmy standardy, które dziś są inspiracją dla innych. Role się odwróciły. To są naprawdę wielkie dni naszej branży – przyznaje Mateusz Pilch z Berry Group, członek Polish Berry Cooperative, promotor branżowej konsolidacji w Wielkopolsce.

Do Berlina przyjeżdżają odbiorcy z całego świata. - To doskonałe miejsce, by promować standardy produkcyjne i jakościowe, które pozwoliły polskim producentom borówki stać się numerem jeden w Europie. Przyjeżdżamy tu już od wielu lat, konsekwentnie budujemy naszą pozycję w 20 krajach na 4 kontynentach. Ten rok to jednak przełom. Pokazaliśmy światu nasz sukces i pozycję największego producenta w Europie – dodaje Dominika Kozarzewska z Polish Berry Cooperative, prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

- Polska ma doskonałą reputację, jeśli chodzi o produkcję borówek w Europie - przyznaje Chris White, Managing Director Market Intelligence, wieloletni szef wiodącego na świecie wydawcy magazynów dla decydentó w branży owocowej, wydawca renomowanych Eurofruit i Asiafruit.

- Wspólnie promujemy nasze standardy produkcji. Po targach w Berlinie jedziemy do Tokio, później będzie Rotterdam i prezentacja naszej inicjatywy na Global Berry Congress. To jest praca, którą musimy wykonać  po to, żeby wzmocnić jeszcze bardziej sukces polskiej borówki – mówi Dorota Zęgota, pomysłodawczyni projektu Polish Berry Cooperative, zarządzająca Podkarpacką Grupą Producentów Borówki Elliot.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH