Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Superfoods - czy będą kolejne transakcje na rynku "nadżywności"?

- Kilka dni temu Purella Food, producent superfoods pozyskał finansowanie od funduszu VC. To jeden z pierwszych, jak nie pierwszy przypadek, kiedy to VC dokonało takiej inwestycji w Polsce. Za tą firmą przemawiają innowacyjne i perspektywiczne produkty ale także wzrost i rozwój całego rynku - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot.

Superfoods - czy będą kolejne transakcje na rynku
Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot/ fot. PTWP

- Przeglądając i analizując portfolio Purella Food, za tą firmą na pewno przemawiają innowacyjne, ciekawe i perspektywiczne produkty np: chlorella, (a także inne produkty w portfolio, o wyższej marży niż „normalne” jedzenie), ale także wzrost i rozwój całego rynku - informuje Radosław Kaczmarek.

Czytaj również: Purella Food pozyskała inwestora. bValue.vc wesprze rozwój i ekspansję producenta superfoods

Jego zdaniem należy się spodziewać kolejnych takich inwestycji, gdyż superfoods w Polsce, a także na całym świecie zyskuje coraz to nowe rzesze zwolenników. - Superfoods, a także jego odmiany - superfruits i supergrains idealnie wpisują się w obowiązujący obecnie trend zdrowego odżywiania, który opanował Polaków. Pomimo, że w dużej mierze są to deklaracja, to właśnie jedzenie typu superfoods, pozwala nam powiedzieć, że odżywiamy się zdrowo (chociaż często zdrową przekąskę przegryzamy tłustym obiadem). To co też ciekawe, to fakt, że super jedzenie nie ma swojej oficjalnej definicji, a prawo nie reguluje tego co można nazwać superfood a co nie - stąd też istnieje ogromna liczba wariantów produktowych, które można stworzyć zgodnie z trendem super jedzenia - twierdzi Radosław Kaczmarek.

A to, zdaniem eksperta, powoduje, że rynek ten jest nadal otwarty na nowości i eksperymenty a te, jeżeli się powiodą to pozwalają na duże zyski, dla tych który zaryzykowali i zainwestowali. 

Podobnego zdania jest Piotr Grauer, dyrektor w KPMG, który dodaje, że szybki wzrost tego segmentu wynika z faktu, iż jest to całkiem nowa nisza rynkowa, której parę lat temu jeszcze nie było w świadomości konsumentów. 

Dyrektor KPMG: Superfoods idealnie wpisują się w aktualny prozdrowotny trend rynkowy

Jako superfoods określa się produkty spożywcze, bogate w związki bioaktywne i składniki odżywcze, którym przypisuje się wyjątkowo pozytywny wpływ na zdrowie. Ta kategoria, stworzona na potrzeby marketingu, nie ma zamkniętej listy. Do superfoods można zaliczyć produkty, które występują w Polsce i są nam dobrze znane, jak czosnek, miód czy natka pietruszki. Nadal spora część „superżywności” ma egzotyczne pochodzenie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Purella Food RSS ALERT    /    superfoods 2017 RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    rynek superfoods 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.