Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Święta 2018 - jakie trendy dominują w kuchni Polaków

Święta to jeden z najważniejszych momentów zakupowych dla branży spożywczej. W okresie przedświątecznym konsumenci poszukują na sklepowych półkach produktów, które będą wykorzystywane w trakcie przyrządzania świątecznych potraw. To również moment, kiedy chętniej wracamy do tradycji i przygotowujemy potrawy, które na świąteczne stoły podawały nasze mamy i babcie, dodając do nich nutę nowoczesności.

Święta 2018 - jakie trendy dominują w kuchni Polaków
fot. materiały prasowe

Z przeprowadzanych przez markę Bakalland badań „Trendy na rynku żywności” wynika, że z roku na rok następuje wśród konsumentów większy zwrot ku tradycji. Jeszcze kilkanaście lat temu prześcigaliśmy się w pomysłach na wymyślne dania, potrawy i składniki, z których były one przygotowywane. Dziś wracamy do dawnych receptur – oczywiście dodając do nich nowoczesną nutę.

Wśród zaobserwowanych przez Bakalland trendów dużą rolę zaczyna odgrywać trend powrotu do korzeni. Aż 72% respondentów w swoich kulinarnych przygodach wybiera sprawdzone receptury i produkty wykorzystywane od lat (również przez mamy i babcie) – dodając do nich odrobinę nowoczesności. Dodatkowo badani podkreślają, że często wracają do smaków dzieciństwa, gotując domowe pierogi, naleśniki, gołąbki czy placki ziemniaczane, a także desery, które kojarzą im się z tymi przyrządzanymi np. przez babcie: budyń z jabłkami, sernik z rodzynkami, kasza manna z bakaliami. Takie też stają się Święta, w których sięgamy po sprawdzone produkty i receptury. Dodatkowo możemy mówić o rozbudzeniu wśród konsumentów trendu powrotu do domowych wypieków i mikrotrendu: homemade, w którym najlepsze jest to, co domowe i zrobione ze sprawdzonych składników: sosy, przeciery, nalewki, wypieki. Uwielbiamy eksperymentować w kuchni, w której wraca moda na przygotowywanie domowych przetworów (często później wykorzystywanych w świątecznych potrawach) oraz wypieków. Na portalach społecznościowych z dumą pokazujemy to, co udało się ugotować w domowym zaciszu. Dlaczego homemade stał się tak popularny i szczególnie praktykowany w okresie świątecznym? To proste – dzięki temu, że gotujemy sami, dobrze wiemy, co znajduje się w składzie naszych dań, dbamy o ich jakość i smak, a przy okazji odkrywamy w sobie niezliczone kulinarne talenty.

W okresie świątecznym zakupowy koszyk Polaków zapełnia się produktami spożywczymi, z których przygotowywane są świąteczne potrawy. Konsumenci w swoich decyzjach zakupowych w 85% zwracają uwagę na jakość, a na 78% decyzji wpływa smak produktów. Natomiast pozostałe czynniki, które decydują o wyborze to: cena (70%) i wcześniejsze doświadczenia związane z produktem (70%).

Tymi samymi wartościami konsumenci kierują się również przy wyborze produktów świątecznych i to one mają bezpośrednie przełożenie na umieszczanie w koszyku zakupowym bakalii czy produktów do wypieku ciast. Bakalie przekąskowe spożywane są przez cały rok jako zdrowa alternatywna dla słodyczy. Trendy świąteczne są z kolei bardzo atrakcyjne dla bakalii typowo wypiekowych oraz w formie dodatków do dań. Praktycznie żadna świąteczna potrawa nie może powstać bez wykorzystania do jej przygotowania bakalii, dlatego sprzedaż w okresie przedświątecznym dynamicznie rośnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • MojaGwiazdka.pl 2018-11-30 14:18:05
    Dekoracje stołu wigilijnego polecam nieskromnie od nas :) Czyli www.mojagwiazdka.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.