REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Symbio Polska mocno zwiększa sprzedaż, ale notuje straty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2016, 14:17

Symbio Polska, producent żywności ekologicznej, mocno zwiększyła sprzedaż zarówno w czwartym kwartale 2015 roku jak i w całym 2015 roku. Spółka zanotowała jednak straty.

REKLAMA

Symbio Polska w czwartym kwartale 2015 roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży 10,749 mln zł, które były wyższe o 48 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014 ( 7,253 mln zł).

Spółka podaje, że wzrost sprzedaży w tym okresie został osiągnięty w wyniku wzrostu sprzedaży w obszarze sprzedaży produktów detalicznych o 104 proc.,  w obszarze sprzedaży półproduktów (mrożonych owoców i warzyw ekologicznych) o 22 proc..

Wzrost sprzedaży produktów detalicznych został z kolei osiągnięty w wyniku wprowadzenia nowych produktów do oferty dostępnej w sieciach handlowych wielkopowierzchniowych, nawiązaniu współpracy z nowymi sklepami specjalizującymi się w sprzedaży żywności ekologicznej, sukcesywnemu wprowadzaniu nowych produktów ekologicznych.

Strata netto w czwartym kwartale 2015 roku wyniosła 301 tys. zł wobec 326 tys. zł zysku netto rok wcześniej, a w całym 2015 roku strata netto wyniosła 1,24 mln zł wobec 471 tys. zł straty netto w 2014 roku.

- Na ujemny wynik z działalności gospodarczej miały wpływ zdarzenia jednorazowe, zawiązanie rezerw na niewykorzystane urlopy, zapłacone i naliczone odsetki od kredytów i obligacji. Istotnym elementem wpływu na tak wysokie koszty było rozszerzenie kanałów dystrybucji – podał zarząd spółki.

W czwartym kwartale spółka podjęła działania mające na celu rozszerzenie oferty dostępnych produktów pod marką „Symbio” w sieciach wielkopowierzchniowych, co przyniosło efekt w postaci wzrostu sprzedaży w tym kanele. W czwartym kwartale 2015 roku spółka rozpoczęła prace mające na celu lepszą identyfikację kosztów i powiązanie kosztów z przychodami.

- Efektem tych działań powinien być wzrost efektywności podejmowanych działań przez spółkę i poprawa rentowności sprzedaży. Wraz ze wzrostem skali działania zarząd podjął decyzje o analizie procesów przebiegających w spółce i ich optymalizacji. Podstawowym celem nowego zarządu spółki jest wzrost efektywności procesów biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem rentowności - informuje zarząd Symbio Polska.

Symbio podkreśla też, że pomimo suszy w okresie dojrzewania i zbiorów maliny, a co za tym idzie mniejszych plonów i mniejszej ilości skupionych owoców spółka uzyskała ceny sprzedaży gwarantujące satysfakcjonującą rentowość na sprzedaży, jak i jej wzrost.

Dodatkowym czynnikiem wzrostu sprzedaży półproduktów był wysoki kurs euro w stosunku do złotego. Export stanowił 73 proc. całości sprzedaży półproduktów. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 804) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 730 561)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH