Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Symbio: Przed rynkiem eko-żywności wiele tłustych lat

- Największym wyzwaniem dla naszej firmy i całego sektora żywności ekologicznej jest dotarcie do konsumentów, budowanie świadomości społecznej, edukowanie na temat właściwości eko-żywności i uświadamianie w jaki sposób odróżnić ją od produktów konwencjonalnych. Do tego niezbędne są kampanie społeczne i edukacyjne. Na szczęście branża potrafi się integrować, jesteśmy w trakcie rejestrowania Polskiej Izby Żywności Ekologicznej - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu spółki Symbio, producenta i dystrybutora żywności ekologicznej.

Symbio: Przed rynkiem eko-żywności wiele tłustych lat
Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio/ fot. Żelazna studio

Wartość rynku żywności ekologicznej na świecie sięga 81,6 mld USD, w Polsce dokładnie tej wartości nie oszacowano, jednak według ekspertów jest to ok. 330 mln USD. - Udział żywności ekologicznej w całym rynku żywności w Polsce stanowi zaledwie 0,3 proc., podczas gdy w najbardziej rozwiniętych krajach Europy takich jak np. Austria sięga 6,5 proc. w Szwajcarii, 7,7 proc, a w Danii nawet 8,4 proc. Mamy więc jeszcze sporo do zrobienia – mówi wiceprezes Symbio.

Jego zdaniem potrzeba jeszcze sporo czasu, by spopularyzować żywność ekologiczną w naszym kraju. - Certyfikowana żywność ekologiczna nie jest chwilowym trendem czy modą, to jest coś długofalowego, coś co warto spożywać zawsze, na co dzień. Część odbiorców traktuje eko-żywność jak coś egzotycznego np. superfoods, jednak jest to normalne jedzenie. Różni się od żywności konwencjonalnej tym, że do jej produkcji nie stosuje się pestycydów, herbicydów, sztucznych środków ochrony roślin oraz nie jest modyfikowana genetycznie – wylicza Zbigniew Kozłowski.

I dodaje, że jego zdaniem nawyki żywieniowe Polaków cały czas się zmieniają. – Chcemy jeść coraz lepiej i zdrowiej żyć, dlatego jestem przekonany, że rynek żywności ekologicznej przez kolejne lata będzie notował dynamiczne wzrosty – mówi Zbigniew Kozłowski. 

Polskie społeczeństwo ma coraz większą świadomość dotyczącą certyfikowanej żywności ekologicznej. - Jednak widzimy potrzebę ciągłej edukacji dotyczącej rozpoznawania na sklepowych pólkach produktów z certyfikatem. Na szczęście sieci handlowe i sklepy detaliczne  szybko odrabiają lekcje i w sklepach pojawiają się kolejne i coraz szersze, specjalne półki z dobrze oznaczoną żywnością ekologiczną. Staramy się edukować społeczeństwo czym jest żywność ekologiczna, jak ją rozróżnić w gąszczu tradycyjnych produktów, dlaczego jest ona droższa niż konwencjonalne produkty i że warto za nią zapłacić więcej – wylicza Zbigniew Kozłowski.

Produkty Symbio są dostępne zarówno w sieciach handlowych jak i w sklepach specjalistycznych. - Sieci handlowe są bardzo dobrym partnerem biznesowym, choć bardzo wymagającym i trzeba umieć z nimi współpracować – dodaje wiceprezes Symbio.

 

Symbio, to notowany na NewConnect, producent i dystrybutor żywności ekologicznej oraz mrożonych półproduktów, działający na rynku od 1998 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Kozłowski RSS ALERT    /    Symbio RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    żywność ekologiczna 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Janosik 2017-03-05 17:28:43
    jedzenie ekologiczne jest bez mięsa

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.