Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Symbio wprowadza drugą linię produktów do sklepów specjalistycznych

  • Autor: Magdalena Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2017, 13:27
Symbio wprowadza drugą linię produktów do sklepów specjalistycznych
Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio/ fot. Żelazna studio

- Dzisiaj mamy w ofercie ok. 300 pozycji asortymentowych, są to m.in. produkty zbożowe, soki, suszone owoce i warzywa, makarony, produkty ekspandowane, przetwory z owoców i warzyw, superfoods. Co roku chcemy wprowadzać na rynek ok.100 nowych, najwyższej jakości ekologicznych produktów. Planujemy poszerzać naszą ofertę w kierunku pozycji bardziej złożonych, nisko przetworzonych dań gotowych, żywności convenience - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio.

Symbio, to notowany na NewConnect, producent i dystrybutor żywności ekologicznej oraz mrożonych półproduktów, działający na rynku od 1998 r. Symbio stawia na poszerzanie oferty. Zakłada poszerzanie portfolio o ok. 100 nowych produktów rocznie. Obecnie firma skupia się na wprowadzeniu do oferty dań gotowych i żywności convenience. Równolegle spółka kończy prace nad alternatywną linią produktów z Symbio Organic Shop, dedykowaną do kanału specjalistycznego, czyli do sklepów z żywnością ekologiczną.

- To wyjście naprzeciw potrzebom sklepów specjalistycznych. Taki trend jest już zauważalny na Zachodzie. Oferta dla kanału specjalistycznego będzie poszerzona o bardzo specjalistyczne produkty, które w kanale nowoczesnym nie spełniłyby oczekiwań sieci, ze względu na niską rotację. Poza tym produkty nowej linii będą wykonane z lokalnych surowców. Nowa linia pojawi się na ryku na przełomie marca i kwietnia – dodaje Zbigniew Kozłowski.

Właścicielem większościowego pakietu akcji Symbio są fundusze zarządzane przez TFI Capital Partners, obecne w spółce od stycznia 2015 roku. W tym czasie nowy właściciel dwukrotnie dokapitalizował spółkę zapewniając środki na finansowanie wzrostu przychodów oraz odkupił znaczące pakiety akcji od dotychczasowych inwestorów.

Nowa strategia zakłada koncentrację na produktach detalicznych sprzedawanych pod marką Symbio zarówno w kanale nowoczesnym, jak i sklepach specjalistycznych. - Druga linia działalności spółki polegająca na skupie ekologicznych owoców i eksporcie mrożonek, to stabilny biznes zapewniający niezłą rentowność, ale w przyszłości Symbio będzie dążyć do sprzedaży eksportowej finalnych wyrobów bardziej niż półproduktów. Można powiedzieć, że w spółce nastąpiła restrukturyzacja polegająca na uporządkowaniu szeregu procesów. Równolegle z porządkami udało się istotnie zwiększyć sprzedaż produktów Symbio, w tym pozyskać kilka nowych sieci - mówi wiceprezes Symbio.

Symbio stawia na pełną koncentrację na certyfikowanych produktach ekologicznych. - Uważamy, że ten segment rynku jest najbardziej perspektywiczny - zapewnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH