Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 12:02
Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r.
Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio/ fot. Żelazna studio

Spółka Symbio, producent i dystrybutor żywności ekologicznej, wypracowała w 2016 r. 28,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,489 mln zł straty netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 24,4 mln zł oraz - 1,3 mln zł.

- W całym okresie 2016 roku spółka w swojej działalności rozwijała rynek sprzedaży mrożonych owoców, w szczególności maliny, truskawki, porzeczki czarnej i kolorowej. W ofercie były także mrożone warzywa, które spółka skupowała głównie pod zawarte kontrakty z odbiorcami. Wzrost sprzedaży w tym kanale miał jednak swoje ograniczenia, wynikające z trudności w pozyskaniu surowca ekologicznego. W roku 2016 spółka kontynuowała swoją ekspansję w zwiększeniu sprzedaży detalicznej. Do najważniejszych należy zaliczyć zdobywanie nowych punktów sprzedaży, rozwój współpracy z dużymi sieciami handlowymi, uatrakcyjnianie oferty produktowej, działania marketingowe, jak również rozbudowanie działu sprzedaży. W celu poszerzenia portfolio produktów dopasowanych do potrzeb swoich klientów, Spółka systematycznie wprowadzała do sprzedaży nowe wyroby. Oferowanie nowych produktów było wynikiem analizy trendów rynkowych i szacowania na nie popytu. Stąd też w ofercie produktów znalazło się 45 nowych pozycji, m. innymi takich jak: olej z czerwonej palmy, soki owocowe i warzywne, różne rodzaje ciastek owsianych oraz błonników - informuje spółka w raporcie.

Przychody spółki podlegają sezonowym wahaniom. Najwyższa sprzedaż produktów detalicznych występuje zimą i wiosną, w szczególności w okresach przedświątecznych, najniższa zaś latem, zwłaszcza w sezonie urlopowym. Natomiast popyt na surowce jest najniższy w drugim kwartale, a największy między trzecim i czwartym kwartałem. Prowadzenie dwóch rodzajów działalności o nieco innej sezonowości pozwala w pewnym stopniu równoważyć sezonowości wyników. Ponadto spółka stara się zdywersyfikować swoją ofertę wprowadzając jak najszerszy asortyment produktów detalicznych, które są kupowane przez cały rok, co wraz z dynamicznym rozwojem sprzedaży detalicznej dodatkowo minimalizuje wpływ tego ryzyka na wyniki spółki - czytamy w raporcie Symbio.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH