Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Symbio zwiększa sprzedaż w kanale tradycyjnym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2013, 15:30

W III kwartale br. spółka Symbio kontynuowała strategię rozwoju sprzedaży detalicznej poprzez zwiększanie sprzedaży w kanale tradycyjnym, w którym odnotowała 40-proc. wzrost sprzedaży. Największy, bo niemal trzykrotny wzrost, zaobserwowano w północnej części kraju. Na południu Polski obroty wzrosły o 116 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego - podano w raporcie.

Do wyniku tego przyczyniło się między innymi zwiększanie sprzedaży w obecnych kanałach (głównie tradycyjnym), nawiązanie współpracy z nowymi 24 punktami sprzedaży bezpośredniej oraz sukcesywne poszerzania oferty produktowej, która wzbogaciła się o trzy nowe produkty z grupy bakalii.

W III kwartale spółka zrealizowała łączną sprzedaż na poziomie 3,76 mln zł, (tj. o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego). - Wynik ten jest wypadkową wzrostu łącznych przychodów ze sprzedaży produktów detalicznych przy jednoczesnym 22-proc. spadku przychodów ze sprzedaży półproduktów, wynikającym głównie z mniejszej ilości surowca skupionego w bieżącym sezonie skupowym. Dysponując mniejszą ilością skupionego surowca spółka skoncentrowała się na optymalizacji marży, w wyniku czego w 3 kwartale br. zrealizowała wyższą o 2 proc. marżę brutto na sprzedaży półproduktów - wytłumaczono w raporcie.

Wzrost sprzedaży detalicznej (20 proc. po dziewięciu miesiącach bieżącego roku) oraz poprawa rentowności sprzedaży produktów (z 28 proc. w III kwartale 2012 do 30 proc. w III kwartale 2013) oraz towarów i materiałów (z 19 proc. do 20 proc.), przyczyniły się do osiągnięcia zysku ze sprzedaży w wysokości 158 tys. zł, co w porównaniu z zeszłoroczną stratą w wysokości 98 tys. zł stanowi 261-proc. poprawę wyniku.

- W ocenie zarządu Symbio, potencjał polskiego rynku żywności ekologicznej, choć nadal znacznie odbiegający od lidera europejskiego, takiego jak Niemcy, gdzie niemal 5 proc. rynku żywności stanowi żywność ekologiczna, jest bardzo duży. Szacuje się iż dynamika wzrostu rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi obecnie ok. 20 proc., a spółka, rosnąc w porównywalnym tempie, pozostaje liderem w branży - podsumowano w raporcie.

Czytaj także: Symbio chce pozyskać inwestora

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH