REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szef dywizji kulinarnej Nestle: Na rynku trwa porządkowanie portfolio

  • Autor: Wiadomości Handlowe
  • Data: 20-09-2013, 13:40
Szef dywizji kulinarnej Nestle: Na rynku trwa porządkowanie portfolio
Maciej Kaźmierczak, Business Executive Manager w Dziale Kulinariów Nestle Polska SA. Fot. winiary.pl

W kategorii majonezu, zupach i sosach do gotowania oraz w przyprawie w płynie jesteśmy liderem rtynkowym. Jeśli chodzi o produkty Winiary Pomysł Na... i buliony, to mamy silną drugą pozycję - mówi Maciej Kaźmierczak, nowy szef dywizji kulinariów Nestlé Polska, w wywiadzie dla Wiadomości Handlowych.

REKLAMA

Jego zdaniem, obecnie bronią się tylko sensowne innowacje, oparte na realnych potrzebach konsumentów - takich, które nie są zaspokojone lub są zaspokojone w niewielkim stopniu. Jak tłumaczy, skończył się czas innowacji wymyślanych przy biurku przez działy marketingu. To oznacza, że na rynku trwa proces porządkowania portfolio. - Gospodarka wolnorynkowa ma tę zaletę, że sama wszystko weryfikuje. Jeśli oferta jest zbyt szeroka, to konsument i rynek detaliczny decydują, kto obroni się na półce. Ten proces już trwa. „Ogony" naturalnie znikają ze sprzedaży, bo nie ma na nie zapotrzebowania ani półek - zastępowane są produktami marek własnych. Obserwujemy to zjawisko w poszczególnych kanałach sprzedaży - mówi Maciej Kaźmierczak w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

Zwraca on uwagę, że Polacy zaliczają się do największych konsumentów zup w Europie, ze spożyciem na głowę sięgającym około 100 litrów rocznie. Kochamy też polskie smaki: barszcz, nasz tradycyjny żurek, grochówkę czy pomidorową - te warianty otwierają rankingi sprzedaży. Bardziej wymyślne dania coraz częściej pojawiają się na stołach, jednak wciąż podchodzimy do nich w kategoriach aspiracji.

Najważniejsze kategorie, jak zupy i majonezy, będą rosły przynajmniej przez kilka kolejnych lat, pojawią się też całkiem nowe grupy produktów, które będą odpowiadać na nowe potrzeby naszych konsumentów, związane z wciąż zmieniającym się stylem życia i trendami żywieniowymi. Wydawałoby się, że trudno jest dziś wymyślić jeszcze coś, co mile zaskoczy konsumenta, ale posłużę się przykładem telefonii komórkowej: ogromny sukces smartfonów pokazuje, że wciąż jest to możliwe - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH