Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef dywizji kulinarnej Nestle: Na rynku trwa porządkowanie portfolio

  • Autor: Wiadomości Handlowe
  • Data: 20-09-2013, 13:40
Szef dywizji kulinarnej Nestle: Na rynku trwa porządkowanie portfolio
Maciej Kaźmierczak, Business Executive Manager w Dziale Kulinariów Nestle Polska SA. Fot. winiary.pl

W kategorii majonezu, zupach i sosach do gotowania oraz w przyprawie w płynie jesteśmy liderem rtynkowym. Jeśli chodzi o produkty Winiary Pomysł Na... i buliony, to mamy silną drugą pozycję - mówi Maciej Kaźmierczak, nowy szef dywizji kulinariów Nestlé Polska, w wywiadzie dla Wiadomości Handlowych.

Jego zdaniem, obecnie bronią się tylko sensowne innowacje, oparte na realnych potrzebach konsumentów - takich, które nie są zaspokojone lub są zaspokojone w niewielkim stopniu. Jak tłumaczy, skończył się czas innowacji wymyślanych przy biurku przez działy marketingu. To oznacza, że na rynku trwa proces porządkowania portfolio. - Gospodarka wolnorynkowa ma tę zaletę, że sama wszystko weryfikuje. Jeśli oferta jest zbyt szeroka, to konsument i rynek detaliczny decydują, kto obroni się na półce. Ten proces już trwa. „Ogony" naturalnie znikają ze sprzedaży, bo nie ma na nie zapotrzebowania ani półek - zastępowane są produktami marek własnych. Obserwujemy to zjawisko w poszczególnych kanałach sprzedaży - mówi Maciej Kaźmierczak w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.

Zwraca on uwagę, że Polacy zaliczają się do największych konsumentów zup w Europie, ze spożyciem na głowę sięgającym około 100 litrów rocznie. Kochamy też polskie smaki: barszcz, nasz tradycyjny żurek, grochówkę czy pomidorową - te warianty otwierają rankingi sprzedaży. Bardziej wymyślne dania coraz częściej pojawiają się na stołach, jednak wciąż podchodzimy do nich w kategoriach aspiracji.

Najważniejsze kategorie, jak zupy i majonezy, będą rosły przynajmniej przez kilka kolejnych lat, pojawią się też całkiem nowe grupy produktów, które będą odpowiadać na nowe potrzeby naszych konsumentów, związane z wciąż zmieniającym się stylem życia i trendami żywieniowymi. Wydawałoby się, że trudno jest dziś wymyślić jeszcze coś, co mile zaskoczy konsumenta, ale posłużę się przykładem telefonii komórkowej: ogromny sukces smartfonów pokazuje, że wciąż jest to możliwe - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH