Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef dywizji kulinarnej Nestle: Prognozy na drugą połowę 2014 r. są optymistyczne

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-08-2014, 11:11
 Szef dywizji kulinarnej Nestle: Prognozy na drugą połowę 2014 r. są optymistyczne
Maciej Kaźmierczak, dyrektor działu kulinariów, Nestlé Polska

- Pierwszy kwartał 2014 r. udowodnił, że sytuacja na rynku poprawia się, a Polska zaczyna wychodzić z lekkiej „zadyszki". Pierwsze półrocze tego roku możemy jeszcze zakwalifikować do trudnych dla rynków kulinarnych, jednak już prognozy na drugą połowę 2014 r. są bardziej optymistyczne - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Maciej Kaźmierczak, dyrektor działu kulinariów, Nestlé Polska.

Dane Nielsena za okres kwiecień - maj br. pokazują, że rynki kulinarne zaczęły rosnąć i to po raz pierwszy od dłuższego czasu.

- Jest to częściowo spowodowane przesunięciem terminu Świąt Wielkanocnych, które w tym roku obchodziliśmy później niż zwykle. Jednak wyniki niektórych kategorii ewidentnie pokazują, że wracamy do stabilizacji. Dla przykładu, rynek majonezu wzrósł w tym okresie aż o 25 proc. - oczywiście w dużej mierze jest to zasługa świąt, ale także efekt powrotu konsumentów do regularnych zakupów. Ponadto, we wspomnianym już okresie kwiecień - maj widać zmianę negatywnego trendu również na rynku zup do gotowania. Wzrósł on o 9 proc. Dodam, że rynek przypraw w płynie odnotował aż 18-stoprocentowy wzrost, a przyprawy uniwersalne wzrosły o 10,6 proc. Te tendencje pokazują, że wraz z poprawą gospodarki polski konsument zaczyna więcej wydawać na kategorie kulinarne, na których wcześniej oszczędzał ze względu na niepewną sytuację ekonomiczną, związaną ze spowolnieniem gospodarczym i niestabilnym rynkiem pracy - mówi Maciej Kaźmierczak, dyrektor działu kulinariów, Nestlé Polska 

I dodaje: - Dlatego jestem optymistą i uważam, że perspektywy na drugą połowę roku są obiecujące. Oczywiście nie należy spodziewać się dwucyfrowych wzrostów, ale kategorie związane z gotowaniem i przygotowywaniem domowych potraw, czyli przyprawy, zupy do gotowania i majonezy, powinny notować stabilny, jednocyfrowy wzrost, na poziomie 1-2 proc. do końca tego roku. Myślę, że te kategorie najgorsze czasy mają już za sobą - dodaje Maciej Kaźmierczak.

Jego zdaniem aktualnie przeżywamy w Polsce wyraźny powrót do gotowania w domu, co pomaga w rozwoju kategorii kulinarnych, a już na pewno stwarza nowe możliwości dla biznesu. - Zupy, majonez czy buliony marki Winiary, które w zeszłym roku odnotowały nieznaczne spadki, znów wracają do łask polskich konsumentów - zapewnia szef działu kulinariów Nestle Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH