Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Iglotex zamierza zbudować silną markę na rynku mrożonych owoców i warzyw

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2015, 09:40
Szef Igloteksu: Chcemy zbudować drugą, silną markę na rynku mrożonych owoców i warzyw
Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex/ fot. Żelazna studio

- Na rynku mrożonych owoców i warzyw widzimy ogromny potencjał i miejsce dla drugiego, silnego brandu, który chcemy zbudować - zapewnia w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex.

- Rynek żywności mrożonej w Polsce ma ustabilizowaną strukturę i od paru lat nie obserwujemy spektakularnych wejść nowych graczy na rynek, przy czym jest on z pewnością atrakcyjny. Szacujemy jego wielkość na około 3,5 mld zł w cenach detalicznych - mówi Maciej Włodarczyk.

W części kategorii dominuje silna marka producencka, przy wciąż rosnącym znaczeniu marek prywatnych. Największą kategorią, rosnącą w tempie kilku procent rocznie, są lody. - Dominuje tu kilku silnych graczy, zarówno zagranicznych, jak i krajowych. Sprzedaż lodów cechuje się dużą sezonowością w okresie letnim, choć z roku na rok zwiększa się również spożycie w miesiącach zimowych. Nadal największym segmentem są tzw. lody impulsowe, które są sprzedawane głównie w kanale tradycyjnym. Jeśli chodzi o spożycie lodów na mieszkańca w Polsce, to średnio jemy nadal dwa razy mniej lodów niż w krajach zachodnich. To świadczy o potencjale wzrostu - dodaje prezes Igloteksu.

W pozostałych kategoriach najszybciej rośnie kategoria mrożonej pizzy. - Duży potencjał wzrostu widzimy również w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz frytek. Są to kategorie, które sprzedają się głównie w miastach i kanale nowoczesnym, co jest pochodną rosnącego tempa życia w miastach oraz możliwości wyeksponowania szerszej oferty. Ich dynamiczny wzrost wynika z rozwoju sprzedaży pod markami prywatnymi (coraz szersza oferta, wysoka jakość produktów, przystępna cena, rozwój dyskontów, marek prywatnych sieci) oraz zmiany stylu życia polskiego społeczeństwa. Konsumpcję wspiera także promowanie tych kategorii w mediach przez czołowych producentów. Pozostałe kategorie rosną w tempie poniżej 5 proc. rocznie, a ich wzrost napędzany jest głównie przez rozwój marek prywatnych. Z kolei rynek mrożonej ryby i zapiekanki powinien utrzymać się w naszej ocenie na stabilnym poziomie z tendencją wzrostową. Zauważalnym trendem jest rozwój sprzedaży dań gotowych, po które konsumenci sięgają coraz częściej - zapewnia Maciej Włodarczyk.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Adaś 09-10-2015, 08:53:
Dorośnij człowieku , nie przynos wstydu tatowi

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH