Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Zentis: Polscy konsumenci są wyczuleni na pochodzenie i jakość żywności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2015, 12:26
Szef Zentis: Polscy konsumenci są wyczuleni na pochodzenie i jakość żywności
Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska/ fot. Żelazna Studio

- Polskie społeczeństwo jest chętne i gotowe do spożywczych innowacji. Najbardziej skłonni do kupowania innowacyjnych produktów są konsumenci jogurtów i serków, którzy chętnie podejmują decyzje o zakupie nowości. Jednak istotne jest to, by do zakupu doszło drugi i trzeci raz, a nie jednorazowo - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska.

- Są pewne kategorie konsumentów uniwersalne na całym świecie. Występują tu pionierzy, którzy zawsze chętnie sięgają po nowości, są outsiderzy, którzy muszą przemyśleć wszystkie za i przeciw zanim zdecydują się na zakup czegoś nowego oraz maruderzy, którzy kupują nowinki jako ostatni, kiedy wszyscy to kupują albo wtedy, gdy inny produkt wyszedł z rynku i są oni zmuszeni niejako do zakupu nowości – zaznacza Ireneusz Lichota.

Ekspert jest zdania, że jesteśmy społeczeństwem, które daje nadzieje na rozwój kategorii innowacyjnych produktów spożywczych, choć trzeba mieć świadomość, że jest na tym polu pewna bariera cenowa. - Bo jeśli dany produkt kosztuje dwa razy więcej niż jego poprzedni model to trudno, żeby to był on masowy – dodaje.

Jego zdaniem dzisiaj wiele firm spożywczych zwraca uwagę na to, żeby produkty miały tzw. czystą etykietę, czyli żeby nie zawierały konserwantów, a jedynie dodatki prozdrowotne.

- Obecnie polscy konsumenci są bardzo wyczuleni na pochodzenie i jakość żywności, zwłaszcza po dużych dwóch aferach związanych z żywnością czyli koniną w mięsie wołowym oraz solą drogową w przemyśle spożywczym. Konsumenci coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo żywności, po którą sięgają. Coraz więcej konsumentów czyta etykietę – mówi Ireneusz Lichota. 

Historia firmy Zentis rozpoczęła się 20 czerwca 1893 roku, kiedy Franz Zentis otworzył sklep kolonialny przy Adalbertsteinweg w Aachen. Siedem lat później, przez przypadek dokonał decydującego wynalazku. Z suszonych moreli i cukru otrzymał konfiturę, której nadał nazwę  „Famos“, co miało oznaczać najwyborniejszą marmoladę morelową bez syropu. Przysmak odniósł wielki sukces handlowy. Był to przełomowy krok w karierze od sprzedawcy do producenta konfitur.

Dzisiaj Zentis to producent owocowych konfitur i specjałów marcepanowych oraz producent półproduktów owocowych i warzywnych skierowanych do przemysłu mleczarskiego i cukierniczego. To międzynarodowa firma, której produkty wysyłane są na cały świat. Oprócz wielu filii, ma własne zakłady produkcyjne w Polsce, na Węgrzech i w USA.

Niemiecka firma-matka w Niemczech działa w dwóch kategoriach spożywczych pod szyldem Zentis: w konfiturach i dżemach oraz na rynku słodyczy na bazie marcepanu. W Polsce pojawiają się ono sezonowo. Były próby produkcji konfitur Zentis w polskim zakładzie jednak rynek ten jest w naszym kraju zniżkowy i zrezygnowano z tego pomysłu. Sporadycznie produkty z logo Zentis pojawiają się w sieciach handlowych działających w Polsce np. w sieci Alma, Piotr i Paweł, Kaufland czy Biedronka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH