Szef Zentis: Polscy konsumenci są wyczuleni na pochodzenie i jakość żywności

- Polskie społeczeństwo jest chętne i gotowe do spożywczych innowacji. Najbardziej skłonni do kupowania innowacyjnych produktów są konsumenci jogurtów i serków, którzy chętnie podejmują decyzje o zakupie nowości. Jednak istotne jest to, by do zakupu doszło drugi i trzeci raz, a nie jednorazowo - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska.
- Są pewne kategorie konsumentów uniwersalne na całym świecie. Występują tu pionierzy, którzy zawsze chętnie sięgają po nowości, są outsiderzy, którzy muszą przemyśleć wszystkie za i przeciw zanim zdecydują się na zakup czegoś nowego oraz maruderzy, którzy kupują nowinki jako ostatni, kiedy wszyscy to kupują albo wtedy, gdy inny produkt wyszedł z rynku i są oni zmuszeni niejako do zakupu nowości – zaznacza Ireneusz Lichota.
Ekspert jest zdania, że jesteśmy społeczeństwem, które daje nadzieje na rozwój kategorii innowacyjnych produktów spożywczych, choć trzeba mieć świadomość, że jest na tym polu pewna bariera cenowa. - Bo jeśli dany produkt kosztuje dwa razy więcej niż jego poprzedni model to trudno, żeby to był on masowy – dodaje.
Jego zdaniem dzisiaj wiele firm spożywczych zwraca uwagę na to, żeby produkty miały tzw. czystą etykietę, czyli żeby nie zawierały konserwantów, a jedynie dodatki prozdrowotne.
- Obecnie polscy konsumenci są bardzo wyczuleni na pochodzenie i jakość żywności, zwłaszcza po dużych dwóch aferach związanych z żywnością czyli koniną w mięsie wołowym oraz solą drogową w przemyśle spożywczym. Konsumenci coraz bardziej dbają o bezpieczeństwo żywności, po którą sięgają. Coraz więcej konsumentów czyta etykietę – mówi Ireneusz Lichota.
Historia firmy Zentis rozpoczęła się 20 czerwca 1893 roku, kiedy Franz Zentis otworzył sklep kolonialny przy Adalbertsteinweg w Aachen. Siedem lat później, przez przypadek dokonał decydującego wynalazku. Z suszonych moreli i cukru otrzymał konfiturę, której nadał nazwę „Famos“, co miało oznaczać najwyborniejszą marmoladę morelową bez syropu. Przysmak odniósł wielki sukces handlowy. Był to przełomowy krok w karierze od sprzedawcy do producenta konfitur.
Dzisiaj Zentis to producent owocowych konfitur i specjałów marcepanowych oraz producent półproduktów owocowych i warzywnych skierowanych do przemysłu mleczarskiego i cukierniczego. To międzynarodowa firma, której produkty wysyłane są na cały świat. Oprócz wielu filii, ma własne zakłady produkcyjne w Polsce, na Węgrzech i w USA.
Niemiecka firma-matka w Niemczech działa w dwóch kategoriach spożywczych pod szyldem Zentis: w konfiturach i dżemach oraz na rynku słodyczy na bazie marcepanu. W Polsce pojawiają się ono sezonowo. Były próby produkcji konfitur Zentis w polskim zakładzie jednak rynek ten jest w naszym kraju zniżkowy i zrezygnowano z tego pomysłu. Sporadycznie produkty z logo Zentis pojawiają się w sieciach handlowych działających w Polsce np. w sieci Alma, Piotr i Paweł, Kaufland czy Biedronka.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!