Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Zentisu, producenta dodatków do żywności, o planach rozwoju innowacyjnej oferty

  • Autor: Magda Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-07-2015, 13:46
Szef Zentisu, producenta dodatków do żywności, o planach rozwoju innowacyjnej oferty
Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska/ fot. Żelazna Studio

Producent owocowych dodatków do żywności poszerza ofertę. - Jedną z innowacji, które wprowadzamy obecnie na rynek to kulki z płynnym środkiem (sokiem owocowym). Pomysł samych kulek był już znany na rynku, jednak nasza innowacja polega na tym, że możemy te kulki zamknąć w butelce z napojem - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska.

Poza branżą mleczarską i piekarniczą Zentis próbuje swoich sił w segmencie napojowym również z procentami.

- Jedną z innowacji, które wprowadzamy obecnie na rynek to kulki z płynnym środkiem. Udało się nam namówić pewną firmę, z rynku niemieckiego do produkcji tego typu innowacyjnego napoju. Co ciekawe marka jest niemiecka, produkcja odbywa się na Słowacji a sprzedaż w całej Europie, w tym również w Polsce – mówi szef Zentis Polska.

Zentis duże nadzieje pokłada w swoim najnowszym dziecku w zakresie innowacji, które na rynku zadebiutowało pod koniec czerwca 2015 r. – Rusza produkcja tzw. toperów, toper to  opakowanie, w którym znajdują się warzywne (szczypiorek, rzodkiewka) lub owocowe (kiwi, truskawka, brzoskwinia) smaki dodatku do różnego rodzaju żywności. Chcemy taki gotowy produkt oferować naszym klientom, którzy będą mogli nałożyć go na jogurt, śmietaną, kefir czy serek. Taki produkt da firmom nowe możliwości, producenci żywności niewielkim kosztem będą mogli zaoferować produkt dwukomorowy, do samodzielnego zmieszania przez konsumenta – wylicza Ireneusz Lichota.

Specjaliści do spraw innowacji w Zentis Polska dwa lata pracowali nad tym patentem.

- Mieliśmy różnego rodzaju problemy w doskonaleniu tego produktu. Nikt na świecie takich dodatków jeszcze nie oferuje, więc nie mieliśmy nawet kogo podpytać o technologię i musieliśmy przejść proces uczenia się tego samodzielnie – mówi prezes.

I przyznaje, że jest już spore zainteresowanie klientów toperami zarówno w kraju jak i zagranicą. - Myślę, że nowe produkty pozwolą nam wejść w kolejne kategorie spożywcze, np. na rynek śmietany, która dotąd jest postrzegana jako kategoria bardzo konserwatywna – dodaje.

W jaki sposób Zentis przekonuje producentów żywności do inwestycji w innowacyjne produkty? Większa część działalności firmy związana jest z tym, że to klient przychodzi i mówi dokładnie czego potrzebuje a Zentis realizuje zamówienie. 

- Jednak już od kilku lat stosujemy tzw. innowacyjność kreatywną. Sami projektujemy pewne nowe produkty i pokazujemy klientom te, które naszym zdaniem mają szansę powodzenia na polskim i światowym rynkach – dodaje Ireneusz Lichota.

- Naszym trafionym pomysłem, który sami zaproponowaliśmy klientom, był warzywny mus-dodatek do serków do kanapek. My wykreowaliśmy te produkty a producenci nabiału skorzystali z naszego pomysłu, który okazał się sukcesem - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH