Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tarsmak zwiększa nakłady na inwestycje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2014, 15:05
Tarsmak zwiększa nakłady na inwestycje

Nakłady inwestycyjne w naszej firmie rosną. W tym roku planujemy m.in. zakup nowych linii technologicznych i wdrożenie kolejnych systemów zarządzania jakością. Czekają nas też inwestycje w infrastrukturę zakładu, tabor i innowacje produktowe. W trakcie wdrożenia są nowe linie produktów i odświeżenie wizerunku istniejących - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak.

- W co zamierza inwestować Tarsmak w tym roku?

Właściwie we wszystkich płaszczyznach działalności uzyskaliśmy w zeszłym roku satysfakcjonujące wzrosty. W związku z tym jeszcze pod koniec ubiegłego roku zapadły w firmie decyzje o wzroście nakładów na inwestycje. Planujemy między innymi zakup nowych linii technologicznych i wdrożenie kolejnych systemów zarządzania jakością. Na bieżący rok zaplanowane są również inwestycje w infrastrukturę zakładu, tabor i innowacje produktowe. W trakcie wdrożenia są nowe linie produktów i odświeżenie wizerunku istniejących.

Wstępnie zaplanowano również kontynuację szkoleń dla kadry pracowniczej. Strategiczne kierunki rozwoju naszej firmy zakładają wzrost i umocnienie pozycji w kanałach sprzedaży: tradycyjnym i nowoczesnym. Chcemy też zwiększyć udziały w rynku gastronomicznym. Założenia wzrostu i rozwoju dotyczą również rynków eksportowych, których udział w naszej sprzedaży sukcesywnie rośnie. Równolegle firma prowadzi działania zmierzające do dalszej optymalizacji procesów dystrybucyjno-sprzedażowych, zakupowych i produkcyjno-logistycznych. W trakcie unowocześnienia jest również komunikacja wewnętrzna w naszej organizacji.

- Jaki jest Państwa budżet przeznaczony na inwestycje w tym roku?

- Poziom nakładów inwestycyjnych, jakie zaplanowaliśmy na rok bieżący, jest znacznie wyższy, w porównaniu do lat ubiegłych. Sukcesywne wzrosty sprzedaży i plany dalszego rozwoju stymulują nowe potrzeby i większe nakłady. Innowacyjność produktowa jest jednym z kierunków planowanego rozwoju oraz jednym ze sposobów uzyskania przewagi konkurencyjnej, wymaga to jednak większego zaangażowania finansowego.

- Jak zdefiniowałby Pan generalny kierunek inwestycji w sektorze spożywczym?

- Sektor produkcji spożywczej podlega procesom dynamicznych zmian, przejęć i konsolidacji, podobnie rynek sprzedaży i dystrybucji. Dynamicznie rośnie również eksport polskiej żywności. Dostosowanie do zmieniającego się rynku i zwiększającego się popytu na polską żywność będzie bez wątpienia czynnikiem stymulującym wzrost inwestycji w sektorze spożywczym.

- Zatem poziom inwestycji w branży będzie rósł...

- Rosnący popyt rynku na rynku krajowym, sukcesywny wzrost gospodarczy, powolny ale wzrost zamożności gospodarstw domowych, otwarcia na nowe rynki, utrwalanie marki polskiej żywności czy wspomniany wcześniej wzrost eksportu to niektóre czynniki, kreujące poziom inwestycji w sektorze spożywczym. Nie bez znaczenia są również większe możliwości kredytowania inwestycji czy dostęp do środków finansowych w ramach projektów unijnych.

- Powiedział Pan o czynnikach stymulujących inwestycje. Czy dostrzega Pan również jakiegoś rodzaju blokady?

- Ograniczenia w dostępie do środków unijnych w ramach wybranych projektów, długotrwałe i czasochłonne procedury, ryzyko inwestycyjne, wynikające z dynamiki zmian rynkowych czy nierzadko zwykła biurokracja są czynnikami problematycznymi w procesach decyzyjnych, dotyczących inwestycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH