Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną markę owoców czy warzyw może bardzo wiele zyskać

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / sadyogrody.pl
  • Data: 22-06-2017, 09:46
Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną markę owoców czy warzyw może bardzo wiele zyskać

- Zbudowanie marki dla warzyw i owoców ma gigantyczny potencjał na polskich rynku, ponieważ takiej marki w ogóle nie ma, a konsumenci mają potrzebę znajomości brandów. Marka to pewnik jakości - mówi Jakub Bierzyński, prezes zarządu domu mediowego OMD.

Firmy specjalizujące się w produkcji sera i wędlin mają swoje marki, natomiast ta kwestia kuleje w przypadku owoców i warzyw.

- Warzywa i owoce mają kilka cech, które wyróżniają je na plus na tle innych kategorii. Jest to chociażby obietnica zdrowej żywności, co w dobie trendów prozdrowotnych jest bardzo istotne. Co więcej, na korzyść owoców przemawia także to, że np. poszczególne gatunki jabłek różnią się od siebie wyglądem i smakiem, a plasterki szynki czy sera już niekoniecznie - tłumaczy Jakub Bierzyński.

Jego zdaniem, można zbudować bardzo istotne wartości dla konsumentów owoców i warzyw tak, aby nie wybierali ich tylko ze względu na cenę. - Ktoś kiedyś stworzył marki wód butelkowanych czy mleka, czyli produktów które się prawie całkowicie generyczne, więc dlaczego nie miałyby powstać brandy tych przykładowych jabłek – o różnych barwach, gatunkach, kształtach czy miejscu pochodzenia - dodaje prezes OMD.

Jak podkreśla ekspert, jabłka można sprzedać po wysokich cenach, tylko trzeba wiedzieć jak. - Włosi z Południowego Tyrolu sprzedają pięknie zapakowane owoce Melinda z oznaczeniami producenta – trzy razy drożej niż te nieoznakowane. Zbudowanie marki dla warzyw i owoców ma gigantyczny potencjał na polskich rynku, ponieważ takiej marki w ogóle nie ma, a konsumenci mają potrzebę znajomości marki. Marka to pewnik jakości - mówi Bierzyński.

Jednak przyznaje, że producenci specjalizujący się w owocach i warzywach muszą też zadbać o bardzo dobrą dystrybucję. Wówczas będą mieć szansę wyegzekwować odpowiednie warunki dla siebie w handlu na tle konkurencji.

- Przełomem dla tego rynku było embargo rosyjskie i konieczność otwarcia się na nowe rynki, ale także na przetwórstwo (np. tłocznie). To powinno także spowodować, że rozdrobnienie rynku będzie coraz mniejsze, producenci i grupy producentów się dogadają i skonsolidują i zacząć wspólnie myśleć o marketingu i budowaniu marek - podsumowuje Jakub Bierzyński.

- Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną wśród konsumentów markę owoców czy warzyw, może bardzo wiele zyskać - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fan jablek 28-06-2017, 13:27:
Budowanie marki w owocach to nie jest tylko ladne opakowanie i dystrybucja ale pracochlonny i czasochlonny proces. Przede wszystkim trzeba wyhodowac odmiane, ktora sie wyroznia walorami smakowymi i wygladem; zastrzec prawa do tej odmiany, a pozniej scisle kontrolowac uprawy i jakosc. Na zachodzie kroluja marki jablek takie jak Junami, Kanzi, Pink Lady itd. Polska ma ogromny potencjal i warunki ale tez sklonnosci do chodzenia na skroty, a przy budowaniu brandu nie moze byc skrotow. Nikt nie kupi zwyklej gali czy szmpiona tylko dlatego, ze jest w ladnym opakowaniu albo z jakiegos regionu. Owoc brandowy musi byc wyjatkowy a jakosc wysoka i powtrazalna.
  • aga 23-06-2017, 09:33:
ades - zgadzam się, świeże owoce i warzywa zawsze się obronią i nie potrzebują specjalnej marki. Wystarczy, że pięknie wyglądają i już chcemy je jeść. Inna sprawą jest wyraźna informacja skąd pochodzą, to jest konieczne.
  • ades 22-06-2017, 13:04:
zwykłe jabłko jest marką samą w sobie - nie potrzebuje tych dodatkowych ozdobników, przebija wartościami przetworzone produkty fit/slim/light/bogatych w ../zawierających../dostarczających../zaspokajających.., pseudo zdrowych produktów które zawierają niewielką ilość czegokolwiek ijuż są super-ultra-nano wow

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH