Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną markę owoców czy warzyw może bardzo wiele zyskać

- Zbudowanie marki dla warzyw i owoców ma gigantyczny potencjał na polskich rynku, ponieważ takiej marki w ogóle nie ma, a konsumenci mają potrzebę znajomości brandów. Marka to pewnik jakości - mówi Jakub Bierzyński, prezes zarządu domu mediowego OMD.

Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną markę owoców czy warzyw może bardzo wiele zyskać

Firmy specjalizujące się w produkcji sera i wędlin mają swoje marki, natomiast ta kwestia kuleje w przypadku owoców i warzyw.

- Warzywa i owoce mają kilka cech, które wyróżniają je na plus na tle innych kategorii. Jest to chociażby obietnica zdrowej żywności, co w dobie trendów prozdrowotnych jest bardzo istotne. Co więcej, na korzyść owoców przemawia także to, że np. poszczególne gatunki jabłek różnią się od siebie wyglądem i smakiem, a plasterki szynki czy sera już niekoniecznie - tłumaczy Jakub Bierzyński.

Jego zdaniem, można zbudować bardzo istotne wartości dla konsumentów owoców i warzyw tak, aby nie wybierali ich tylko ze względu na cenę. - Ktoś kiedyś stworzył marki wód butelkowanych czy mleka, czyli produktów które się prawie całkowicie generyczne, więc dlaczego nie miałyby powstać brandy tych przykładowych jabłek – o różnych barwach, gatunkach, kształtach czy miejscu pochodzenia - dodaje prezes OMD.

Jak podkreśla ekspert, jabłka można sprzedać po wysokich cenach, tylko trzeba wiedzieć jak. - Włosi z Południowego Tyrolu sprzedają pięknie zapakowane owoce Melinda z oznaczeniami producenta – trzy razy drożej niż te nieoznakowane. Zbudowanie marki dla warzyw i owoców ma gigantyczny potencjał na polskich rynku, ponieważ takiej marki w ogóle nie ma, a konsumenci mają potrzebę znajomości marki. Marka to pewnik jakości - mówi Bierzyński.

Jednak przyznaje, że producenci specjalizujący się w owocach i warzywach muszą też zadbać o bardzo dobrą dystrybucję. Wówczas będą mieć szansę wyegzekwować odpowiednie warunki dla siebie w handlu na tle konkurencji.

- Przełomem dla tego rynku było embargo rosyjskie i konieczność otwarcia się na nowe rynki, ale także na przetwórstwo (np. tłocznie). To powinno także spowodować, że rozdrobnienie rynku będzie coraz mniejsze, producenci i grupy producentów się dogadają i skonsolidują i zacząć wspólnie myśleć o marketingu i budowaniu marek - podsumowuje Jakub Bierzyński.

- Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną wśród konsumentów markę owoców czy warzyw, może bardzo wiele zyskać - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jakub Bierzyński RSS ALERT    /    OMD RSS ALERT    /    dom mediowy RSS ALERT    /    marki owoców RSS ALERT    /    rynek owoców i warzyw 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • ades 2017-06-22 13:04:01
    zwykłe jabłko jest marką samą w sobie - nie potrzebuje tych dodatkowych ozdobników, przebija wartościami przetworzone produkty fit/slim/light/bogatych w ../zawierających../dostarczających../zaspokajających.., pseudo zdrowych produktów które zawierają niewielką ilość czegokolwiek ijuż są super-ultra-nano wow
  • aga 2017-06-23 09:33:42
    ades - zgadzam się, świeże owoce i warzywa zawsze się obronią i nie potrzebują specjalnej marki. Wystarczy, że pięknie wyglądają i już chcemy je jeść. Inna sprawą jest wyraźna informacja skąd pochodzą, to jest konieczne.
  • fan jablek 2017-06-28 13:27:25
    Budowanie marki w owocach to nie jest tylko ladne opakowanie i dystrybucja ale pracochlonny i czasochlonny proces. Przede wszystkim trzeba wyhodowac odmiane, ktora sie wyroznia walorami smakowymi i wygladem; zastrzec prawa do tej odmiany, a pozniej scisle kontrolowac uprawy i jakosc. Na zachodzie kroluja marki jablek takie jak Junami, Kanzi, Pink Lady itd. Polska ma ogromny potencjal i warunki ale tez sklonnosci do chodzenia na skroty, a przy budowaniu brandu nie moze byc skrotow. Nikt nie kupi zwyklej gali czy szmpiona tylko dlatego, ze jest w ladnym opakowaniu albo z jakiegos regionu. Owoc brandowy musi byc wyjatkowy a jakosc wysoka i powtrazalna.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.73.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.