Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

To wspaniały czas dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-10-2017, 10:17
To wspaniały czas dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie
fot. materiały prasowe

Borówki mają świetną opinię. W mediach przez przypadki odmienia się sformułowania: owoc przyszłości, owoc XXI wieku, eksperci są zgodni, niezbędny w diecie każdego, podbiła serca konsumentów i rankingi najzdrowszych owoców. Sukces, z którego możemy być dumni jako Polacy i sukces szeroko komentowany wśród producentów, nie tylko owoców jagodowych.

W materiałach Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, powstałego przy Instytucie Żywności i Żywienia borówkę określono polskim dobrem narodowym. Obok komunikatów werbalnych jest wiele pozytywnych emocji, zdjęć oraz filmów, pokazujących współpracę, wymianę doświadczeń, sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę na świecie. To jest bardzo dobry rok dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie – to powszechna opinia plantatorów.

Na świecie aż trzykrotnie branżowe media pisały o Polsce w kategoriach sukcesu i przełomu.

W lutym w relacjach z targów Fruit Logistica 2017 pisano o tym, że borówka stała się prawdziwą eksportową wizytówką naszego kraju. Zauważono też, że nie ma w Berlinie nacji liczniej reprezentowanej niż polscy producenci borówki.

W relacjach z marcowej Konferencji Borówkowej pisano o nowym polskim standardzie zbioru, bardziej wymagającym niż Global GAP i inne międzynarodowe normy. Polacy szybciej schładzają, dzięki czemu owoce są dłużej świeże. Doceniono, że Polish Berry Cooperative promuje wyższy standard zbioru borówki wśród polskich plantatorów. Ten fakt szeroko opisywano zarówno w Polsce jak i na świecie. 

W podsumowaniu sezonu dużo mówi się o polskiej ekspansji w Azji. To najbardziej konkurencyjny rynek, na którym sukces odbija się szerokim echem na całym świecie. 2017 to rok silnej polskiej obecności promocyjnej na rynkach Hongkongu, Singapuru i Malezji. Rok otwarcia współpracy z Wietnamem i Indiami. Polski sukces jest pierwszym newsem na stronach International Blueberry Organization.

- Polska borówka to przykład genialnego dostosowania się producentów do szansy rynkowej, jaka się wytworzyła. Co jeszcze ważniejsze, jest to produkt najwyższej jakości będący wizytówką Polski na wielu rynkach świata. Okazuje się, że rosnąca produkcja może być szansą na zdobywanie nowych rynków, a nie jak niektórzy sądzą zagrożeniem opłacalności.  Oby kolejne lata były równie owocne – mówi Michał Lachowicz, prezes grupy La-Sad.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH