Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trendy, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 12-10-2017, 12:49
Trendy, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku
fot. za pexels.com

Mintel zidentyfikował sześć trendów na globalnym rynku żywności i napojów w 2017 roku, które zostały opracowane przez ponad 60 analityków tej firmy na całym świecie. Będą one wpływać na rozwój rynku w 2018 roku.

MOC ROŚLIN

Zdaniem analityków Mintel, preferowanie naturalnych, prostych i elastycznych diet będzie prowadzić do zwiększanie popularności składników roślinnych – owoców, warzyw, ziół, nasion i ziaren. To one zastępują mięso np. w burgerach, ale także powodują powstanie nowych receptur dań wegetariańskich i wegańskich, którymi interesują się także „mięsożercy”.

Spośród globalnych produktów spożywczych i napojów wprowadzonych na rynek w okresie od września 2016 do sierpnia 2017 r., 11 proc. było dopasowanych do diety wegetariańskiej (dekadę wcześniej było to odpowiednio 4%).

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów, z którymi mają dobre skojarzenia z przeszłości, które nawiązują do znanych im smaków i formatów. Z drugiej strony można zaobserwować coraz więcej tzw. rozpoznawalnych innowacji, ponieważ konsumenci są również zainteresowani „przekręceniem” tradycji. Na przykład, z badań Mintel wynika, że 58% chińskich 20-49-latków byłoby zainteresowanych zakupem mrożonej pizzy z miejscowymi składnikami i smakami opartymi na azjatyckich przepisach kulinarnych.

CZAS JEST NAJWAŻNIEJSZY

Szybkie i chaotyczne tempo współczesnego życia sprawiło, że czas spędzony - lub zaoszczędzony – na zakupach i spożywaniu posiłków jest wyraźną wartością dodaną. Firmy reagują na ten trend zwiększeniem liczy nowych produktów, które podążają właśnie za trendem convenience (w dużej mierze są to dania gotowe lub półprodukty ułatwiające i przyspieszające przygotowanie posiłków). Z 10% do 18% przez dekadę wzrosła liczba nowych produktów wprowadzanych na rynek, podążających za trendem convenience (wrzesień’16-sierpień’17 vs. wrzesień’06- sierpień’07).

Wygodne opakowania, porcjowane oraz łatwe do przygotowania produkty i napoje mogą spodobać się konsumentom, którzy chcą świeżych, zdrowych i jakościowych potraw, ale niekoniecznie mają czas, aby je przygotować.

Firmy spożywcze mogą również wpływać na ułatwienie konsumentów wyboru i zakupu produktów oszczędzających czas. Dla przykładu w Brazylii Nestlé zainicjowało współpracę z UberEats w zakresie dostaw produktów dla niemowląt i dzieci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH