Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trzeba odróżnić konsumenta świadomego od konsumenta wystraszonego

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 22-12-2017, 17:41
Trzeba odróżnić konsumenta świadomego od konsumenta wystraszonego
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

- Konsument wystraszony jest często bombardowany informacjami z mediów, internetu. Mówi mu się: to jest szkodliwe, niedobre, jest tyle chemii w żywności i co my w ogóle jemy. W ten sposób w żaden sposób nie uświadamia się konsumenta, tylko się go straszy albo się z nim gra, nie dając mu tak naprawdę żadnej alternatywy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Mateusz Kowalewski zwraca uwagę, że większość konsumentów nie może sobie pozwolić na przygotowywanie wszystkich posiłków w domu lub jedzenie wyłącznie produktów bio.

- Taki konsument idzie potem do sklepu i znajduje na etykiecie składniki, o których coś słyszał i najpewniej to, że są niedobre. Nie raz czytałem opinie, że ekstrakt drożdżowy na etykiecie to inna nazwa glutaminianu sodu. A ekstrakt drożdżowy to produkt otrzymywany z drożdży, który zawiera naturalny kwas glutaminowy i jest substancją, która nadaje lub podkreśla smak produktu, ale nie jest to glutaminian sodu - dodaje.

Prezes Hortimeksu przyznaje, że producenci żywności nie są tu bez winy. 

- Jakiś czas temu jeden z polskich producentów reklamował swój dżem hasłem, że nie zawiera on gumy guar. I co z tego? Guma guar, czyli E412, nie jest w żaden sposób szkodliwa. Wręcz przeciwnie, wpływa na obniżanie poziomu cholesterolu we krwi. W przemyśle spożywczym używana jest jako typowy dodatek zagęszczający, pozyskiwany z nasion rośliny z rodziny bobowatych. Ale poszła reklama w telewizji, być może dlatego, że nazwa guma guar dla konsumenta brzmi podejrzanie - dodaje.

Kowalewski wskazuje, że często nawet dietetycy i osoby świadome czytają skład żywności głównie pod kątem obecności dodatków.

- W większym stopniu powinniśmy jednak zwracać uwagę na tabelę wartości odżywczych. Niestety, trend w branży jest taki, że dąży się do opracowania składu z czystą etykietą, bez substancji E, i bez „chemii”, co jest odpowiedzią na proste zapotrzebowanie konsumenta - dodaje.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH