Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trzeba odróżnić konsumenta świadomego od konsumenta wystraszonego

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 22-12-2017, 17:41
Trzeba odróżnić konsumenta świadomego od konsumenta wystraszonego
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

- Konsument wystraszony jest często bombardowany informacjami z mediów, internetu. Mówi mu się: to jest szkodliwe, niedobre, jest tyle chemii w żywności i co my w ogóle jemy. W ten sposób w żaden sposób nie uświadamia się konsumenta, tylko się go straszy albo się z nim gra, nie dając mu tak naprawdę żadnej alternatywy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Mateusz Kowalewski zwraca uwagę, że większość konsumentów nie może sobie pozwolić na przygotowywanie wszystkich posiłków w domu lub jedzenie wyłącznie produktów bio.

- Taki konsument idzie potem do sklepu i znajduje na etykiecie składniki, o których coś słyszał i najpewniej to, że są niedobre. Nie raz czytałem opinie, że ekstrakt drożdżowy na etykiecie to inna nazwa glutaminianu sodu. A ekstrakt drożdżowy to produkt otrzymywany z drożdży, który zawiera naturalny kwas glutaminowy i jest substancją, która nadaje lub podkreśla smak produktu, ale nie jest to glutaminian sodu - dodaje.

Prezes Hortimeksu przyznaje, że producenci żywności nie są tu bez winy. 

- Jakiś czas temu jeden z polskich producentów reklamował swój dżem hasłem, że nie zawiera on gumy guar. I co z tego? Guma guar, czyli E412, nie jest w żaden sposób szkodliwa. Wręcz przeciwnie, wpływa na obniżanie poziomu cholesterolu we krwi. W przemyśle spożywczym używana jest jako typowy dodatek zagęszczający, pozyskiwany z nasion rośliny z rodziny bobowatych. Ale poszła reklama w telewizji, być może dlatego, że nazwa guma guar dla konsumenta brzmi podejrzanie - dodaje.

Kowalewski wskazuje, że często nawet dietetycy i osoby świadome czytają skład żywności głównie pod kątem obecności dodatków.

- W większym stopniu powinniśmy jednak zwracać uwagę na tabelę wartości odżywczych. Niestety, trend w branży jest taki, że dąży się do opracowania składu z czystą etykietą, bez substancji E, i bez „chemii”, co jest odpowiedzią na proste zapotrzebowanie konsumenta - dodaje.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.