Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Twórcy "Lato z borówkami" zadowoleni z efektów kampanii

Celem kampanii Lato z borówkami" jest promocja spożycia borówki i jej walorów. W 2018 roku po raz pierwszy działania promocyjne były prowadzone przez cały sezon. Informacje o walorach borówki dotarły do 10 mln konsumentów.

Twórcy
fot. shutterstock

Borówka była obecna w wielu kanałach komunikacji, od telewizji śniadaniowej, najpopularniejszych stacji radiowych, poprzez opiniotwórczą prasą, magazyny kulinarne, po popularne konkursy w mediach społecznościowych. Wybory najmłodszego plantatora, który otworzył sezon, obserwowało 100 tys. osób. W głosowaniu na najlepsze lody borówkowe oddano ponad 83 tys. głosów.

Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, a jej branżowym koordynatorem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

W pierwszym etapie kampanii producenci sami popularyzowali ideę promocji owoców przez samych plantatorów, przedstawili argumenty przemawiające za zaangażowaniem w taką promocję, fakt, że chcąc rozwijać produkcję musimy edukować konsumentów. Popularne w mediach społecznościowych były publikacje: Opowiedzmy o naszych plantacjach. Opowiedzmy o tym, jak wygląda produkcja. Od pola do półki. Wszyscy powinniśmy współpracować. Razem możemy więcej.

Dyskusje budowały wizerunek plantatorów i klimat branży, z której Polacy mogą być dumni. - Celem jest zawsze wzrost spożycia, ale dla nas ważna jest też promocja racjonalności w decyzjach produkcyjnych i marketingowych. Rozwój rynku nie bierze się znikąd, „nic samo nie rośnie”. Promowaliśmy współpracę, wymianę doświadczeń, współodpowiedzialność producentów za branżę i stan świadomość konsumentów. Konieczność zaangażowania się w prezentację całorocznej pracy, ryzyka pogodowego, na końcu w promocję plonów. Takie podejście pokazało plantatorów jako ludzi zaangażowanych i promujących zdrowy styl życia - mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

- Możemy patrzeć w przyszłość z optymizmem. Na polskim rynku nadal jest do zagospodarowania ogromny potencjał konsumentów. Świadomość klientów wzrasta. Coraz więcej ludzi robiąc zakupy wybiera owoce zdrowe lub poszukuje tych, które pochodzą z upraw ekologicznych czy od plantatorów, których znają osobiście. Dzieje się tak dzięki mozolnej pracy plantatorów, ale też dzięki systematycznym działaniom branżowym, zarówno marketingowym jak i edukacyjnym. Tegoroczne aktywności np. w mediach społecznościowych miały bardzo dobry oddźwięk. Wzbudzały duże zainteresowanie i na pewno pomogły plantatorom zbudować dobre relacje z odbiorcami borówek. Także pozyskać nowych klientów. Niezapomniany był wybór najmłodszego z plantatorów i poszukiwanie najlepszych lodów borówkowych. To dobry trend - oby jak najwięcej tego typu akcji w przyszłości – dodaje Dariusz Kolanus, właściciel plantacji Borówkarnia w Łasku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KZGPOiW RSS ALERT    /    Witold Boguta RSS ALERT    /    borówka amerykańska RSS ALERT    /    promocja borówki amerykańskiej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.