Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko co piąte dziecko spożywa warzywa na drugie śniadanie

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2015, 13:52

Tylko 17 proc. mam potwierdza, że ich dzieci spożywają warzywa na drugie śniadanie. Sytuacja wygląda nieco lepiej w przypadku owoców – 50 proc. mam deklaruje, że ich dzieci jedzą owoce na drugie śniadanie.

Dzieci codziennie potrzebują dużo energii na przyswajanie wiedzy i zabawę z rówieśnikami. Ich organizmy muszą funkcjonować prawidłowo, aby dzieci mogły w pełni korzystać z dnia. Spożycie odżywczego posiłku w szkole dodaje siły zarówno do nauki, jak i zabawy.

Właściwie skomponowane drugie śniadanie dostarcza dziecku energii i istotnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych. Dzieci, które spożywają wartościowe drugie śniadanie mają lepszą koncentrację, wyższe wyniki w nauce, a ich rozwój intelektualny jest prawidłowy. Natomiast dzieci, które nie jedzą drugiego śniadania lub zastępują je niezdrowymi przekąskami, często skarżą się na bóle głowy, w związku z czym są rozdrażnione i nie mogą się skupić.

Według ekspertów z Instytutu Żywności i Żywienia, wartościowy posiłek dla dziecka powinien składać się z produktów wielozbożowych, białka, warzyw i owoców w rożnej formie. Powinien być także estetycznie przygotowany oraz praktyczny w spożyciu.

- Drugie śniadanie jest posiłkiem niezbędnym dla rosnącego organizmu. Zapewnia konieczną energię, utrzymując poziom cukru na właściwym poziomie. Niezjedzenie drugiego śniadania skutkuje problemami z koncentracją, trudnościami w zapamiętywaniu a nawet omdleniami. Dlatego bardzo ważne jest, aby posiłek ten był zbilansowany, to znaczy zawierał wszystkie niezbędne składniki takie jak węglowodany, białka, tłuszcze oraz witaminy i składniki mineralne. Przykładem pełnowartościowego drugiego śniadania jest kanapka z twarożkiem, rzodkiewką oraz kartonik ulubionego soku 100 proc. lub musu owocowego – zwraca uwagę dietetyk, dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska.

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) dąży do spopularyzowania spożywania przez dzieci owoców i warzyw pod postacią soków i musów. Z tej okazji zorganizowało kampanię "Soki i musy witaminy w SMART formie", finansowaną z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, stanowiących wkład własny KUPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH