Unilever notuje najpowolniejszy od czterech lat wzrost sprzedaży
Unilever, drugi pod względem wielkości producent towarów konsumenckich na świecie, poinformował o najpowolniejszym od czterech lat wzroście sprzedaży, ponieważ na całym świecie zmalał popyt na mydła i pasty firmy - podaje Onet.pl za Bloomberg News.
Sprzedaż bazowa wzrosła w trzecim kwartale o 3,2 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, poinformował Unilever. W pierwszej połowie roku wzrost wyniósł 5 proc., natomiast uśrednione prognozy 14 analityków spytanych przez Bloomberg mówiły o wzroście na poziomie 3,3 procent.
Producent lodów Magnum poinformował, że dzięki innowacjom wzrost sprzedaży w czwartym kwartale będzie wyższy. Popyt zmalał na rynkach wschodzących, gdzie firma generuje ponad połowę swojego dochodu, a w Ameryce Północnej i w Europie nie udało się zwiększyć sprzedaży z powodu dużej konkurencji.
W ubiegłym miesiącu Unilever poinformował, że wzrost sprzedaży w kwartale wyniesie od trzech do 3,5 procent z powodu słabych kursów walut krajów rozwijających się, gdzie firma pozyskuje 57 procent swoich dochodów. Polman musi radzić sobie również ze spadkiem nastrojów konsumenckich w Stanach Zjednoczonych, który jest największym rynkiem firmy.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!