Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Unilever notuje wzrost sprzedaży mimo trudnych warunków rynkowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-02-2012, 14:19
Unilever notuje wzrost sprzedaży mimo trudnych warunków rynkowych
Zysk operacyjny i netto Unilevera za 2011 r. wzrosły o 1 proc.

Unilever zanotował w 2011 roku silny - 6,5-proc. globalny wzrost sprzedaży, pomimo trudnych warunków rynkowych. Obrót koncernu wyniósł 46,5 mld euro (wzrost o 5 proc.), z czego prawie 14 mld euro pochodziło z obrotu żywnością (o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej).

Zysk operacyjny i netto za 2011 r. wzrosły o 1 proc. wynosząc odpowiednio: 6,4 oraz 4,6 mld euro.

W samym IV kwartale ub.r. obrót koncernu wyniósł 11,6 mld euro (wzrost o 6,6 proc.), z czego sektor żywności wygenerował 3,7 mld euro, o 3,6 proc. więcej niż w IV kw. 2010 r.

Jak podkreślono w raporcie za 2011 r., globalny sektor żywności Unilevera ("Food") w dużym stopniu oparł się wahaniom i podwyżkom cen surowców. Pozytywnie wpłynęła na niego wysoka sprzedaż innowacji produktowych w ramach istniejących już marek: nowe warianty majonezów, margaryn, dressingów oraz produktów marki Knorr. Wysokie wzrosty zanotował też segment Food Solution, szczególnie na rynkach wschodzących.

W 2011 r. najlepiej poradziła sobie dywizja Unilevera zajmująca się higienią ("Personal Care), której obrót wyniósł 15,4 mld euro, co oznacza ponad 8-proc. wzrost.

Pomimo niesprzyjających warunków w Europie Zachodniej, oddziały Unilevera w tych stronach radziły sobie całkiem nieźle. Za cały 2011 r. zanotowano obrót w wysokości 12,7 mld euro (0,7- proc. wzrost), a w IV kwartale wzrósł on o 0,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i wyniósł 2,9 mld euro. Najlepsze wyniki zanotowały dywizje z Włoch i Francji. Władze Unilevera podkreślają, że nada chcą inwestować w umocnienie pozycji swoich marek na rynkach europejskich.

W 2011 roku Unilever przeprowadził kilkanaście znaczących akwizycji na rynku żywności oraz artykułów drogeryjnych. Były to zakupy akcji bądź całych spółek, takich jak: marki koncernu Sara Lee, Alberto Culver (producent kosmetyków z USA), EVGA (znana grecka marka lodów), Kalina (rosyjski brand kosmetyczny), Ingman Ice Cream (fiński producent lodów).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pedro 05-02-2012, 13:50:
a jak w Polsce ?!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 364) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH