Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Uprawiasz sport? Sięgaj po warzywa i owoce jak najczęściej!

Zdarza się, że przestrzeganie narzuconych sobie zasad treningowych i żywieniowych nie przynosi widocznych rezultatów. Zdaniem ekspertów powodem mogą być niewłaściwe nawyki, które nie pozwalają na osiągnięcie pożądanych efektów.

Uprawiasz sport? Sięgaj po warzywa i owoce jak najczęściej!
fot. shutterstock

Zdaniem Justyny Mizery, dietetyka sportowego i ekspertki kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, jednym z najczęstszych błędów osoby aktywnej fizycznie jest złe nawodnienie organizmu. Tymczasem spożywanie płynów powinno odbywać się sukcesywnie w ciągu dnia. - Zacznij od małych kroków – to nie musi być od razu duża butelka. Ważne, by sprawdzić na własnej skórze, że picie wody pozwala poczuć się lepiej – mówi Justyna Mizera.

Metoda małych kroków doskonale sprawdza się również wtedy, gdy jemy nieregularnie i zbyt obficie. Dietetyk radzi, aby na początek wprowadzić jeden zdrowy i smaczny koktajl, i podzielić go na dwie porcje – zwłaszcza gdy brakuje nam czasu, by zjeść coś treściwego. - Dostarczysz więcej energii organizmowi, który dostanie sygnał, że nie odczuwa głodu, a tym samym – nie musi spowalniać metabolizmu, co bezpośrednio przekłada się na tycie! Za duże porcje, a rzadko spożywane posiłki  powodują kumulowanie energii przez organizm na tzw. czarną godzinę, gromadząc zapasy w tkance tłuszczowej – wyjaśnia ekspertka. Co ważne, nie wolno zapominać o śniadaniu – do małej czarnej idealnie pasuje zdrowa przekąska, np. w postaci płatków owsianych z owocami świeżymi lub mrożonymi, bądź kanapki z pomidorem.

Błędem żywieniowym jest też dieta zbyt uboga w witaminy i minerały. Ich niedobór może rzutować na wygląd skóry, samopoczucie, wywoływać ciągłe zmęczenie, senność albo wzmożoną potliwość. Rozwiązaniem są sezonowe warzywa i owoce, a porą zimową – mrożone bądź kiszone. - Sięgajmy po warzywa najlepiej do każdego posiłku, by zaspokoić potrzeby organizmu. Owoce, choć w mniejszej ilości, także spożywajmy codziennie – zarówno świeże, np. jako dodatek do sałatek, lub w postaci musów czy smoothie z innymi składnikami – dodaje Justyna Mizera. Powinny o tym pamiętać szczególnie te osoby, którym ciężko zrezygnować z fast foodów. - Zawsze można zjeść hamburgera
z dobrej jakości mięsa i z dodatkami w postaci warzyw. Ważne, by ten cheat meal, czyli tzw. oszukany posiłek, nie przerodził się w tzw. cheat day („oszukany dzień”), który trudno już będzie usprawiedliwić.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.252.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.