Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W co drugim polskim domu robi się przetwory z warzyw i owoców

  • Autor: PAP
  • Data: 24-10-2014, 11:18
W co drugim polskim domu robi się przetwory z warzyw i owoców
Fot. domena publiczna

W domach ponad połowy Polaków (57 proc.) są robione przetwory np. dżemy, marynowane grzyby lub ogórki w słoikach - wynika z październikowego sondażu TNS Polska.

Według badań TNS Polska częściej o tym, że w domu przygotowuje się przetwory mówią kobiety niż mężczyźni (62 proc. wobec 51 proc.); mieszkańcy wsi niż miast (70 proc. wobec 48 proc.) oraz osoby starsze - w wieku 50 i więcej lat (64 proc. wobec 57 proc. dla ogółu).

W ocenie TNS Polska, być może różnice w deklaracjach związane są z tym, kto w takich kuchennych pracach częściej uczestniczy.

Najczęściej trafiają na półki spiżarni w polskich domach ogórki kiszone (89 proc.) - wskazuje na nie prawie dziewięciu na dziesięciu respondentów, w których domach robi się "słoiki na zimę".

Jeśli przygotowujemy przetwory, to są to również dżemy, konfitury, powidła (66 proc.), marynowane grzyby (63 proc.), kompoty (55 proc.), marynowane warzywa, pikle (47 proc.) lub soki z owoców (45 proc.).

Rzadziej są przyrządzane kapusta kiszona (32 proc.), koncentraty, przeciery z pomidorów (27 proc.) i mięso w słoikach (5 proc.).

Zdaniem TNS Polska, być może jest to spowodowane tym, że wymagają one więcej czasu i pracy. Najmniejszą popularnością cieszy przygotowanie weków z mięsem. Mięso nie jest jednak towarem sezonowym.

O wyższości przetworów ze sklepów nad tymi domowymi są przekonani tylko nieliczni - 5 proc. badanych. Różnicy między przetworami domowymi, a kupionym nie widzi 12 proc. Polaków.

O prymacie "słoików" domowej roboty są częściej przekonane kobiety niż mężczyźni (83 proc. wobec 76 proc.), mieszkańcy wsi niż miast (87 proc. wobec 74 proc.), a także osoby, w których domach przygotowuje się przetwory (96 proc. wobec 58 proc. ogółu).

W ocenie TNS Polska, domowe przetwory nie wyszły jak dotąd z mody i choć nie we wszystkich domach się je przygotowuje, to jednak w zdecydowanej większości ceni się ich smak.

Badanie TNS Polska zostało przeprowadzone w dniach 3-8 października tego roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH