REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W Polsce cały czas rośnie popyt na bakalie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2016, 12:46
W Polsce cały czas rośnie popyt na bakalie
Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland

- Rynek bakalii to bardzo perspektywiczna branża. Wpisuje się w trend zdrowego odżywiania wszechobecny w naszym kraju. A wraz z rosnącą świadomością konsumentów związaną ze zdrowym trybem życia rośnie zainteresowanie zdrowymi przekąskami - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Bieliński, członek zarządu spółki Atlanta Poland.

REKLAMA

Wartość rynku bakalii wynosi ok. 800-900 mln zł. Atlanta Poland szacuje swój udział w nim na ok. 30 proc., w zależności od asortymentu.

- Cały czas szukamy nowych możliwości i sektorów, w których moglibyśmy się rozwijać. Chcemy poszerzać naszą ofertę produktów przetworzonych, bo widzimy tu ogromny potencjał do dalszego rozwoju. Dlatego ostatnio wprowadziliśmy na rynek dwie linie produktów skierowanych do osób którzy prowadzą aktywny i zdrowy tryb życia - linię Bakal sport oraz dodatek do sałatek - Bakal fit for you – mówi Piotr Bieliński.

W Polsce rośnie zainteresowanie zdrową żywnością, w tym również bakaliami. Atlanta Poland zamierza poprzez swoje produkty nadawać tempo rozwoju tego rynku. – Na razie czujemy się silni na rynku b2b, a w ciągu najbliższych lat chcielibyśmy zająć silną pozycję również na rynku detalicznym – zapewnia członek zarządu spółki.

Obecnie 60 proc. przychodów spółki w sektorze detalicznym stanowi produkcja private label. Jak przyznaje Piotr Bieliński jest to związane z trendem, które wyznaczają główni gracze na rynku detalicznym. – Największe sieci często kładą nacisk, aby produkt znajdujący się na ich półce był kojarzony z daną siecią. Nam zależy na rozwoju dwutorowym: współpracy z sieciami jak i na rozwijaniu własnej marki Bakal – dodaje.

Największym klientem Atlanty Poland w kraju jeśli chodzi o rynek detaliczny jest Biedronka.

Sprzedaż eksportowa Atlanty Poland stanowi  około 12 proc. w przychodach spółki. Obecnie największym rynkiem eksportowym dla spółki Atlanta Poland jest rynek niemiecki. Istotnymi odbiorcami bakalii są również: Rumunia, Ukraina, Rosja. W ostatnim czasie swoich sił spółka próbuje również na rynku kazachskim. – Poza tym obserwujemy wzrost zainteresowania naszymi produktami przetworzonymi ze strony rynków skandynawskich – dodaje Piotr Bieliński.

Założona w 1990 r. spółka Atlanta Poland S.A. zajmuje się importem i dystrybucją bakalii. W roku obrotowym 2014/15 Atlanta Poland wypracowała 9,65 mln zł zysku netto i 262,48 mln zł przychodów. Spółka posiada dwa zakłady produkcyjne: we Włocławku, gdzie wytwarza asortyment dla klientów detalicznych, oraz w Gdańsku skąd produkcja trafia zarówno do hurtu, jak i do detalu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 735 056)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH