Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspertka: Polski konsument chciałby kupować produkty ekologiczne, jednak jest duży problem z ich dostępnością

  • Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2013, 14:31
W Polsce jest duży problem z dostępnością produktów ekologicznych
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

- Patrzymy na rynek spożywczy przez pryzmat handlu. W segmencie żywności ekologicznej negatywnie uderza to, jak bardzo nieefektywna jest dystrybucja i cały łańcuch dystrybucyjny od producenta do konsumenta - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes agencji badawczej Inquiry, w segmencie żywności ekologicznej mało efektywna jest dystrybucja tych produktów.

- Najpierw gospodarstwa ekologiczne mają problem ze sprzedażą surowców, z kolei firmy mają problem z pozyskaniem surowca, następnie przedsiębiorstwa, które prowadzą sklepy ekologiczne mają kłopot z zapewnieniem odpowiednio regularnych dostaw a na końcu konsument ma problem z kupieniem tych produktów - właśnie przez kwestię dostępności. To wynika ze słabości tego rynku - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Problemy dystrybucyjne dotyczą praktycznie każdego segmentu, który wymaga specyficznego podejścia. A produkty ekologiczne są bardzo specyficznym produktem bo nie są przeznaczone dla każdego, z tego względu, że muszą być wyprodukowane i sprzedawane w nietypowy sposób.

- Polski konsument chciałby kupować produkty ekologiczne, jednak jest duży problem z ich dostępnością i informacją na ich temat. Klienci są gotowi zapłacić wyższą cenę za produkty ekologiczne, jednak muszą mieć pewność, że te produkty faktycznie spełniają normy ekologiczne i certyfikaty nie są nadużywane. Ale przede wszystkim muszą mieć do tych produktów dostęp. Zorganizowane sieci takie jak np. Organic Farma Zdrowia, obecna na naszym rynku, nie pokrywają zapotrzebowania polskich konsumentów, firma cały czas inwestuje w rozwój i nie jest przecież w stanie otworzyć sklepu na każdym rogu - dodaje prezes Inquiry.

Dla sieci handlowych dużym problemem jest to w jaki sposób powinno się te produkty sprzedawać, czy wszystkie kategorie produktów ekologicznych plasować na odrębnej półce czy dane kategorie łączyć z tradycyjną żywnością. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojsew 19-08-2013, 18:27:
" Polski konsument chciałby kupować produkty ekologiczne, jednak jest duży problem z ich dostępnością "

Problem jest z ceną a sprawa certyfikatów to temat aktualny od lat.
Od 2-3 lat widzę w warzywniakach " ekologiczne produkty " Nigdy jednak żaden sklep nie przedstawił mi ani certyfikatu ani czegokolwiek poza swoim oświadczeniem . Nie mieszkam w dużym mieście tylko na obrzeżu Polski

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.