Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce rośnie popularność przekąsek owocowo-warzywnych

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2015, 13:26
W Polsce rośnie popularność przekąsek owocowo-warzywnych
fot. materiały prasowe KUPS

Polscy konsumenci coraz bardziej doceniają walory smakowe i zdrowotne owoców i warzyw. Przetworzone owoce i warzywa pojawiają się w różnych formatach opakowań. Ostatnio szczególnie mocno rośnie w naszym kraju zainteresowanie zdrowymi, snack’owymi przekąskami w opakowaniach on-the-go. To coraz bardziej popularne formaty - zwłaszcza w czasach, kiedy tempo życia jest bardzo dynamiczne, a konsumenci w coraz większym stopniu dbają o zdrową dietę.

Polacy żyją w coraz szybszym tempie i coraz intensywniej. Pracują coraz dłużej i często nie mają czasu na zdrowy posiłek. Jednak mimo braku czasu i konieczności jedzenia w tzw. biegu chcą odżywiać się zdrowo.

W efekcie rośnie popularność przekąskowych formatów w kategorii produktów owocowo-warzywnych. To oferta dla zabieganych konsumentów, którzy chętnie sięgają po zdrowe alternatywy w opakowaniach on-the-go, np. owocowe lub owocowo-warzywne musy.

Z badań firmy Mintel wynika, że czterech na dziesięciu konsumentów w Polsce, twierdzi, że chętnie kupowaliby więcej produktów owocowo-warzywnych, gdyby były dostępne w mniejszych opakowaniach, wygodnych do spożycia podczas różnych okazji w ciągu dnia. Ponadto, co drugi konsument w Polsce deklaruje, że zamiast sięgania po mniej zdrowe przekąski, wybiera owoce i warzywa.

Zdaniem ekspertów, istnieje duży potencjał dla rozwoju kategorii zdrowych snack’ów w Polsce. Po tego typu produkty już dzisiaj coraz chętniej sięgają rodzice małych i starszych dzieci, a także dorośli. Kategoria ta mocno się rozwija. Na przykład, Maspex (pod marką Kubuś) i Bakoma (pod marką Bakuś) wypuściły już jakiś czas temu na rynek musy owocowe i owocowo-warzywne w formie saszetki, adresowane do dzieci. Bakoma weszła także w segment musów dla szerszego grona odbiorców, również dorosłych, oferowanych w wygodnych plastikowych pojemniczkach. Z kolei firma Primavika podjęła się produkcji mieszanek z owoców i zbóż, aby zaoferować dodatkowe walory zdrowotne i zwiększyć uczucie sytości konsumentów.

Natomiast na rynku amerykańskim wdrożono wiele inspirujących przekąsek owocowo-warzywnych, na przykład zawierających takie składniki jak jarmuż, burak czy seler naciowy, a także różne zboża, ziarna i przyprawy. Taka taktyka może pomóc zaspokoić potrzeby posiadaczy bardziej wyrafinowanych podniebień również w Polsce i stworzyć więcej niezapomnianych wrażeń konsumpcyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH