Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 13:18
Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa
fot. shutterstock

Dwaj czołowi producenci mrożonek i jej dystrybutorzy, ogłosili w tym roku nowe strategie rozwoju. Hortex chce zbudować silną grupę dystrybucji żywności mrożonej a Iglotex oświadczył, że jest dystrybutorem żywności mrożonej z zapleczem produkcyjnym. Czy na naszym rynku jest miejsce dla obu graczy?

Piotr Grauer, dyrektor w KPMG, jest zdania, że polski rynek dystrybucji mrożonek jest bardzo rozległy i z pewnością jest na nim miejsce dla kilku silnych graczy o ogólnokrajowym zasięgu, takich jak Hortex i Iglotex. - Ekspansja tych dwóch firm na rynku oznacza wzrost konkurencji wobec mniejszych, lokalnych podmiotów. Jednak te ostatnie mogą szukać swojego miejsca na rynku wykorzystując fakt, że zarówno Hortex, jak i Iglotex posiadają w swojej grupie także produkcję mrożonek, co może być przeszkodą dla innych producentów w korzystaniu z dystrybucji tych dwóch graczy – dodaje ekspert KPMG.

Z kolei Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago, twierdzi, że walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest jeszcze rozstrzygnięta. - Dla mnie zakomunikowana rynkowi nowa strategia Iglotexu, jest niczym innym jak próbą podjęcia działań w celu wydzielenia części biznesu, prawdopodobnie pod jego sprzedaż. Może to być także konsekwencja nie osiągnięcia zakładanych celów, w momencie budowy Grupy z udziałem funduszu inwestycyjnego – mówi ekspert.

- Wprowadzanie na rynek nowej marki - jak rozumiem pozycjonowanej w segmencie pierwszej ceny - byłoby zasadne, gdyby Iglotex miał ugruntowaną markę w segmencie premium. W takiej sytuacji dawałoby to możliwość ograniczania pola aktywności konkurencji, przez wolumenowe zagospodarowanie najbardziej ważącej biznesowo części rynku - mówi ekspert.

Jego zdaniem zapowiadana strategia Iglotexu nie stanowi żadnego przełomu dla rynku.

 - Niezależnie od oceny nowej strategii Igloteksu, jest on już istotnym graczem rynkowym, którego szeroko rozumianego potencjału nie wolno ignorować. Walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest bynajmniej rozstrzygnięta. Dodatkowe komplikacje powoduje sytuacja na rynku surowcowym i de facto utrata rosyjskiego rynku zbytu - twierdzi Zbigniew Mendel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH