REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 13:18
Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa
fot. shutterstock

Dwaj czołowi producenci mrożonek i jej dystrybutorzy, ogłosili w tym roku nowe strategie rozwoju. Hortex chce zbudować silną grupę dystrybucji żywności mrożonej a Iglotex oświadczył, że jest dystrybutorem żywności mrożonej z zapleczem produkcyjnym. Czy na naszym rynku jest miejsce dla obu graczy?

REKLAMA

Piotr Grauer, dyrektor w KPMG, jest zdania, że polski rynek dystrybucji mrożonek jest bardzo rozległy i z pewnością jest na nim miejsce dla kilku silnych graczy o ogólnokrajowym zasięgu, takich jak Hortex i Iglotex. - Ekspansja tych dwóch firm na rynku oznacza wzrost konkurencji wobec mniejszych, lokalnych podmiotów. Jednak te ostatnie mogą szukać swojego miejsca na rynku wykorzystując fakt, że zarówno Hortex, jak i Iglotex posiadają w swojej grupie także produkcję mrożonek, co może być przeszkodą dla innych producentów w korzystaniu z dystrybucji tych dwóch graczy – dodaje ekspert KPMG.

Z kolei Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago, twierdzi, że walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest jeszcze rozstrzygnięta. - Dla mnie zakomunikowana rynkowi nowa strategia Iglotexu, jest niczym innym jak próbą podjęcia działań w celu wydzielenia części biznesu, prawdopodobnie pod jego sprzedaż. Może to być także konsekwencja nie osiągnięcia zakładanych celów, w momencie budowy Grupy z udziałem funduszu inwestycyjnego – mówi ekspert.

- Wprowadzanie na rynek nowej marki - jak rozumiem pozycjonowanej w segmencie pierwszej ceny - byłoby zasadne, gdyby Iglotex miał ugruntowaną markę w segmencie premium. W takiej sytuacji dawałoby to możliwość ograniczania pola aktywności konkurencji, przez wolumenowe zagospodarowanie najbardziej ważącej biznesowo części rynku - mówi ekspert.

Jego zdaniem zapowiadana strategia Iglotexu nie stanowi żadnego przełomu dla rynku.

 - Niezależnie od oceny nowej strategii Igloteksu, jest on już istotnym graczem rynkowym, którego szeroko rozumianego potencjału nie wolno ignorować. Walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest bynajmniej rozstrzygnięta. Dodatkowe komplikacje powoduje sytuacja na rynku surowcowym i de facto utrata rosyjskiego rynku zbytu - twierdzi Zbigniew Mendel.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH