Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2015, 13:18
Walka o udziału w rynku dystrybucji mrożonek nabiera tempa
fot. shutterstock

Dwaj czołowi producenci mrożonek i jej dystrybutorzy, ogłosili w tym roku nowe strategie rozwoju. Hortex chce zbudować silną grupę dystrybucji żywności mrożonej a Iglotex oświadczył, że jest dystrybutorem żywności mrożonej z zapleczem produkcyjnym. Czy na naszym rynku jest miejsce dla obu graczy?

Piotr Grauer, dyrektor w KPMG, jest zdania, że polski rynek dystrybucji mrożonek jest bardzo rozległy i z pewnością jest na nim miejsce dla kilku silnych graczy o ogólnokrajowym zasięgu, takich jak Hortex i Iglotex. - Ekspansja tych dwóch firm na rynku oznacza wzrost konkurencji wobec mniejszych, lokalnych podmiotów. Jednak te ostatnie mogą szukać swojego miejsca na rynku wykorzystując fakt, że zarówno Hortex, jak i Iglotex posiadają w swojej grupie także produkcję mrożonek, co może być przeszkodą dla innych producentów w korzystaniu z dystrybucji tych dwóch graczy – dodaje ekspert KPMG.

Z kolei Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago, twierdzi, że walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest jeszcze rozstrzygnięta. - Dla mnie zakomunikowana rynkowi nowa strategia Iglotexu, jest niczym innym jak próbą podjęcia działań w celu wydzielenia części biznesu, prawdopodobnie pod jego sprzedaż. Może to być także konsekwencja nie osiągnięcia zakładanych celów, w momencie budowy Grupy z udziałem funduszu inwestycyjnego – mówi ekspert.

- Wprowadzanie na rynek nowej marki - jak rozumiem pozycjonowanej w segmencie pierwszej ceny - byłoby zasadne, gdyby Iglotex miał ugruntowaną markę w segmencie premium. W takiej sytuacji dawałoby to możliwość ograniczania pola aktywności konkurencji, przez wolumenowe zagospodarowanie najbardziej ważącej biznesowo części rynku - mówi ekspert.

Jego zdaniem zapowiadana strategia Iglotexu nie stanowi żadnego przełomu dla rynku.

 - Niezależnie od oceny nowej strategii Igloteksu, jest on już istotnym graczem rynkowym, którego szeroko rozumianego potencjału nie wolno ignorować. Walka o rynkowy prymat między Hortexem a Iglotexem nie jest bynajmniej rozstrzygnięta. Dodatkowe komplikacje powoduje sytuacja na rynku surowcowym i de facto utrata rosyjskiego rynku zbytu - twierdzi Zbigniew Mendel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.