Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Wiceprezes Octim: Rynek octów i przypraw w Polsce stale się poszerza

- Polski konsument jest coraz lepiej wyedukowany, czyta etykiety, zwraca uwagę przede wszystkim na jakość i dobry skład produktów. Nie jest mu obojętne pochodzenie artykułów spożywczych, bo wielu klientów woli wybierać polskie marki, patriotyzm gospodarczy jest tu dobrze widoczny. Wciąż poszukują nowości i oryginalnych smaków. Współcześni konsumenci patrzą nie tylko na produkt, ale też na opakowanie. Najlepiej, gdyby było przyjazne środowisku i z surowców wtórnych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Alicja Adamiec-Ślipy, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Octim.

Wiceprezes Octim: Rynek octów i przypraw w Polsce stale się poszerza
Alicja Adamiec-Ślipy, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Octim/ fot. materiały prasowe

PS.pl: Jak oceniają Państwo rynek octów i przypraw w Polsce? Na jakim etapie rozwoju jest ten rynek?

Alicja Adamiec-Ślipy, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Octim: Rynek octów i przypraw w Polsce stale się poszerza. Widać, że producenci śledzą trendy żywieniowe i starają się na nie odpowiadać. Coraz bardziej popularna staje się moda na szklane opakowania, które można ponownie wykorzystać w duchu zero waste/less waste np. do przetworów. Większość produktów z naszej oferty niezmiennie od lat jest pakowana w słoiki, właśnie ze względu na klientów, którzy lubią takie rozwiązania. Ekologia to słuszny kierunek rozwoju. Możemy znaleźć coraz więcej produktów z krótkim składem i małą zawartością zbędnych surowców. Obserwujemy rozwój pozycji z kategorii eko, do których zaliczają się także nasze ekologiczne octy jabłkowy i cydrowy. Zauważyliśmy, że w codziennym stosowaniu wypierają one popularniejszy do tej pory ocet spirytusowy. Konsumenci zastępują ocet spirytusowy octem jabłkowym nawet przy wyrobie domowych przetworów.

Na własnym przykładzie możemy pokazać, jak zwiększyła się sprzedaż octu jabłkowego: w roku 2015 było to zaledwie kilka procent udziału w ogólnej sprzedaży naszej oferty, a w 2018 aż 45%. Idea zdrowego stylu życia się umacnia, dlatego warto wyjść jej naprzeciw i wybierać zdrowe oraz sprawdzone składniki. Z tego też powodu zmieniliśmy np. nasze receptury ketchupów i wprowadziliśmy na rynek paprykę konserwową na occie jabłkowym, która zawiera jeszcze tylko przyprawy i wodę.

Nasi klienci są wymagający i coraz bardziej świadomi. To wyraźnie wzrostowa tendencja, co nas cieszy. Konsumenci dopytują poprzez media społecznościowe czy np. nasze octy ekologiczne z Olsztynka są niepasteryzowane i niefiltrowane. Mamy wielu bardzo świadomych konsumentów, którzy wybierają nasze produkty celowo, bo poznali się na ich jakości, ale też kultywują patriotyzm gospodarczy. Rynek octów i musztard jest dynamiczny, ciągle można modyfikować receptury i wprowadzać nowe pozycje, dlatego wciąż widzimy w nim duży potencjał rozwoju.

więcej informacji:

Octim RSS ALERT    /    ocet RSS ALERT    /    zero waste RSS ALERT    /    Alicja Adamiec-Ślipy RSS ALERT    /    przyprawy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.27.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.