Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel Constans: Nie współpracujemy z dyskontami

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2015, 16:05
Właściciel Constans: Nie współpracujemy z dyskontami
Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans (fot. mat.pras.)

Strategią naszej firmy jest to, że finalny klient płaci za produkt a nie za pracę kolejnych pośredników w łańcuchu dystrybucji. Z drugiej strony konfitury Matecznik to produkt bardzo niszowy, należy do kategorii premium. Z tych powodów nie współpracujemy z dyskontami, które nie wpisują się w strategię naszej działalności – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans.

Właściciel marki Matecznik podkreśla, że w sieciach najważniejszą rzeczą we współpracy jest cena i wszystkie pochodne z nią związane, natomiast w przypadku jego marki najważniejsza jest najwyższa możliwa do uzyskania jakość. Niektórzy producenci żywności, jak np. szef firmy Roleski, uznają wręcz, że współpraca z dyskontem byłaby dla nich czymś wstydliwym. - Moja opinia na ten temat jest bardzo podobna – zaznacza Bogumił Klimiuk.

- Mając wyjątkowy produkt, który kierujemy do wyjątkowych konsumentów, musimy selekcjonować miejsca w których jest dostępny. Wybieramy miejsca, które odwiedzają najczęściej nasi klienci - a nie są to na pewno sieci dyskontowe.  Z tego względu naszych produktów nie znajdziemy w żadnej sieci dyskontowej – dodaje właściciel Grupy Constans.

Można zauważyć, że coraz więcej firm spożywczych deklaruje otwarcie, że współpraca z dyskontami nie mieści się w ich strategiach. – Ten trend wziął się moim zdaniem stąd, iż przez ok 20 lat obecności na naszym rynku spożywczym sieci sprzedaży zrobiły sporo złego dla producentów, ale też pośrednio dla klientów – uważa Klimiuk. - Ciągłe „ciśnięcie” na obniżenie ceny, wydłużane w nieskończoność terminy płatności, polityka zwrotów towarów, zmuszanie do partycypacji w akcjach promocyjnych… To wszystko spowodowało, że coraz więcej producentów mówi zdecydowane „stop” tego typu praktykom – akcentuje.

Zdaniem właściciela Grupy Constans współpraca z sieciami dyskontowymi może być jednak korzystna, szczególnie dla dużych producentów, którzy mają wolne moce produkcyjne. - Producentom „gigantom” na pewno  współpraca z sieciami przy odpowiedniej polityce produkcji i sprzedaży może  przynosić określone profity. Jednak producentom nie mającym ogromnych możliwości produkcyjnych i zaplecza w postaci tzw. „poduszki finansowej”,  trudno jest moim zdaniem znaleźć w tym obszarze jakiekolwiek korzyści - zaznacza Klimiuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH