REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2015, 12:49
Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik
Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans (fot. mat.pras.)

Grupa Constans rozszerza dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z właścicielem firmy Bogumiłem Klimiukiem rozmawiamy o wyzwaniach, z jakimi wiąże się e-commerce, oraz zmianach w prowadzeniu biznesu i nowym podejściu do logistyki.

REKLAMA
- Grupa Constans rozszerzyła dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z jakimi inwestycjami wiąże się wejście w nowy kanał sprzedaży?

- Sprzedaż internetowa wiąże się z kilkoma inwestycjami, które można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to wszystko, co jest związane ze e-sklepem i stroną internetową, czyli przede wszystkim dostosowanie jej do wymogów zamieszczenia e-sklepu, oraz stworzenie autorskiego oprogramowania do samej obsługi sklepu. Po dwóch miesiącach poszukiwań gotowego rozwiązania zdecydowaliśmy się zlecić firmie zewnętrznej przygotowanie takiego rozwiązania e-commerce, które w pełni zaspokoi nasze potrzeby i zintegruje kilka powiązanych ze sobą działów - produkcji, sprzedaży i logistyki.

Druga grupa to stworzenie systemu organizacyjnego obsługującego proces zamówień, począwszy od projektu różnych rozmiarów opakowań, poprzez stworzenie działu wysyłek, aż po obsługę zwrotów i reklamacji. Każdy e-sklep chcący działać profesjonalnie musi wymienione procesy prowadzić na możliwie najwyższym poziomie organizacyjnym. U nas ze względu na stosunkowo krótki okres przydatności do spożycia naszych produktów, ze względu na brak jakichkolwiek konserwantów i barwników, wszystkie procesy muszą zapewnić możliwie szybką dostawę „Mateczników" do finalnego klienta.

- Przy sprzedaży internetowej produktów spożywczych duże wyzwanie stanowi często logistyka. Jaki model przyjął Pan w tym obszarze?

- Na razie jesteśmy w początkowej fazie działania e-sklepu, więc proces logistyczny opiera się o nasz własny magazyn i podpisane umowy z dwoma firmami logistycznymi. Jedna obsługuje naszych krajowych klientów, druga zagranicznych. Nie znaleźliśmy na rynku firmy logistycznej, która zapewniłaby nam atrakcyjne warunki jednocześnie w obu obszarach. Docelowym modelem, na bazie którego chciałbym oprzeć logistykę Matecznika dla klientów indywidualnych to fulfilment. Polega on na pełnym outsourcingu procesów logistycznych. Zewnętrzna firma prowadziłaby magazyn, jak również konfekcjonowała i prowadziła wysyłkę paczek. Klientów B2B obsługiwalibyśmy na bazie własnego magazynu i taboru samochodowego, który zapewnia błyskawiczną obsługę dużych zamówień i wyższy poziom konwersji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH