Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2015, 12:49
Właściciel Grupy Constans: Rozszerzamy dystrybucję konfitur Matecznik
Bogumił Klimiuk, właściciel Grupy Constans (fot. mat.pras.)

Grupa Constans rozszerza dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z właścicielem firmy Bogumiłem Klimiukiem rozmawiamy o wyzwaniach, z jakimi wiąże się e-commerce, oraz zmianach w prowadzeniu biznesu i nowym podejściu do logistyki.

- Grupa Constans rozszerzyła dystrybucję konfitur Matecznik o sprzedaż internetową. Z jakimi inwestycjami wiąże się wejście w nowy kanał sprzedaży?

- Sprzedaż internetowa wiąże się z kilkoma inwestycjami, które można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to wszystko, co jest związane ze e-sklepem i stroną internetową, czyli przede wszystkim dostosowanie jej do wymogów zamieszczenia e-sklepu, oraz stworzenie autorskiego oprogramowania do samej obsługi sklepu. Po dwóch miesiącach poszukiwań gotowego rozwiązania zdecydowaliśmy się zlecić firmie zewnętrznej przygotowanie takiego rozwiązania e-commerce, które w pełni zaspokoi nasze potrzeby i zintegruje kilka powiązanych ze sobą działów - produkcji, sprzedaży i logistyki.

Druga grupa to stworzenie systemu organizacyjnego obsługującego proces zamówień, począwszy od projektu różnych rozmiarów opakowań, poprzez stworzenie działu wysyłek, aż po obsługę zwrotów i reklamacji. Każdy e-sklep chcący działać profesjonalnie musi wymienione procesy prowadzić na możliwie najwyższym poziomie organizacyjnym. U nas ze względu na stosunkowo krótki okres przydatności do spożycia naszych produktów, ze względu na brak jakichkolwiek konserwantów i barwników, wszystkie procesy muszą zapewnić możliwie szybką dostawę „Mateczników" do finalnego klienta.

- Przy sprzedaży internetowej produktów spożywczych duże wyzwanie stanowi często logistyka. Jaki model przyjął Pan w tym obszarze?

- Na razie jesteśmy w początkowej fazie działania e-sklepu, więc proces logistyczny opiera się o nasz własny magazyn i podpisane umowy z dwoma firmami logistycznymi. Jedna obsługuje naszych krajowych klientów, druga zagranicznych. Nie znaleźliśmy na rynku firmy logistycznej, która zapewniłaby nam atrakcyjne warunki jednocześnie w obu obszarach. Docelowym modelem, na bazie którego chciałbym oprzeć logistykę Matecznika dla klientów indywidualnych to fulfilment. Polega on na pełnym outsourcingu procesów logistycznych. Zewnętrzna firma prowadziłaby magazyn, jak również konfekcjonowała i prowadziła wysyłkę paczek. Klientów B2B obsługiwalibyśmy na bazie własnego magazynu i taboru samochodowego, który zapewnia błyskawiczną obsługę dużych zamówień i wyższy poziom konwersji.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH