Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

WPHI w Paryżu: Francja to rynek żywności ekologicznej

Francja to rynek, na którym ogromnym powodzeniem cieszy się żywność ekologiczna. Popyt na ten rodzaj żywności zwiększają jeszcze pojawiające się coraz częściej afery żywnościowe. W 2012 roku 64 proc. konsumentów francuskich spożywało produkty ekologiczne - wynika z informacji WPHI Ambasady RP w Paryżu.

WPHI w Paryżu: Francja to rynek żywności ekologicznej
Janusz Pieńkowski, Radca-Minister Ambasady RP we Francji. Fot. paris.trade.gov.pl

- Tendencje konsumenckie we Francji kształtują się w kierunku coraz większego popytu na żywność ekologiczną. Wpływ na to mogą mieć pojawiające się coraz częściej afery żywnościowe, dotykające konsumentów europejskich. Bezpieczeństwo produktów rolno-spożywczych i wysoka świadomość konsumencka jest istotnym zagadnieniem w odniesieniu do rynku francuskiego. Dlatego też coraz większym popytem cieszą się produkty ekologiczne i zdrowe - mówi Janusz Pieńkowski, radca-minister Ambasady RP w Paryżu.

Zdaniem eksperta WPHI w Paryżu Moniki Piwek, francuski konsument ceni zrównoważony rozwój środowiska, interesuje się zdrową żywnością i produktami ekologicznymi. Co istotne, jest skłonny kupować produkty ekologiczne nawet jeżeli są droższe od standardowych, ponieważ utożsamia je z produktami bezpiecznymi dla zdrowia.

- Z tego powodu coraz bardziej popularne stają się ekologiczne produkty przetworzone: wędliny, nabiał, przekąski, napoje, słodycze, przetwory z owoców (w tym dżemy i rożnego typu desery). Coraz więcej super- i hipermarketów powiększa specjalne strefy z produktami ekologicznymi i coraz więcej małych sklepów tworzy strefy poświęcone produktom ekologicznym - mówi Monika Piwek.

Z badań opublikowanych przez Francuską Agencję Produktów Ekologicznych „Agence BIO" i Ministerstwo Zrównoważonego Rozwoju, na które powołuje się WPHI wynika, że w 2012 roku 64 proc. konsumentów francuskich spożywało produkty ekologiczne, z czego 43 proc. spożywa takie produkty minimum jeden raz w miesiącu. 71 proc. konsumentów deklaruje, że zwraca uwagę na wybór produktów przyjaznych środowisku, a 75 proc. chciałoby, by ich dzieci spożywały produkty ekologiczne w stołówkach przedszkolnych i szkolnych.

- Warto zwrócić uwagę na to, że 19 proc. badanych oceniało, iż pewne kategorie produktów ekologicznych są trudno dostępne np. mięso i drób, a także niektóre owoce i warzywa - mówi Monika Piwek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Monika Piwek RSS ALERT    /    Janusz Pieńkowski RSS ALERT    /    WPHI RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.