Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrasta wiedza dot. potrzeby spożywania pięciu porcji owoców i warzyw

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 14:15
Wzrasta wiedza dot. potrzeby spożywania pięciu porcji owoców i warzyw
fot. materiały prasowe kampanii KUPS

Polskie mamy mają świadomość, jak ważne jest, aby w codziennej diecie ich domowników nie zabrakło owoców, warzyw i soków. Deklarują, że ich dzieci dwa do trzech razy dziennie spożywają owoce (47 proc.) i soki (37 proc.). Do podawania pociechom raz dziennie warzyw przyznaje się 40 proc. mam, a co trzecia z nich (35 proc.) stwierdza, że serwuje je nawet do trzech razy w ciągu dnia. Te wyniki wskazują na wzrost wiedzy dotyczącej potrzeby spożywania co najmniej pięciu porcji owoców i warzyw.

Niestety faktyczne spożycie soków jest dosyć niskie bo według AIJN 2014 Liquid Fruit Market Report – przeciętny Polak wypija ok. 11,4 litra soków na rok na osobę, co daje średnio 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklanka tygodniowo.

Chociaż prawie połowa polskich mam stwierdza, że soki (48 proc.) i musy (46 proc.) mogą zastąpić owoce i warzywa, nie mają świadomości czym tak naprawdę są. Niestety większość z nich uważa, że soki zawierają dodany cukier (83 proc.), substancje słodzące (81 proc.) czy konserwanty (72 proc.). Podobną opinię mają w stosunku do musów, w których doszukują się zarówno cukru (69 proc.), substancji słodzących (63 proc.), jak i konserwantów (60 proc.). Polki nie zdają sobie sprawy, że soki są produktem naturalnym.

Dodatkowo, nie mają świadomości, że i soki, i musy zawierają witaminy. Zapytane o to, jak uzupełniają w witaminy codzienną dietę najbliższych w większości wskazują świeże owoce (68 proc.). Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że sięga po soki owocowe, a zaledwie 4 proc. po musy warzywno-owocowe. 

Co przekonałoby polskie mamy do regularnego podawania dzieciom gotowych, pełnowartościowych soków i musów? Ponad połowa przyznaje, że byłoby to potwierdzenie, że soki są źródłem witamin i składników mineralnych (52 proc.) oraz gwarancja, że to produkty naturalne (48 proc.). Podobnie w przypadku musów, co trzecia mama chciałaby mieć pewność, że musy to przetarte owoce i warzywa (34 proc.), albo też, że stanowią alternatywę do niezdrowych przekąsek (35 proc.). 

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Millward Brown na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) w ramach kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH