Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zarząd Jago: Pracujemy nad zmniejszeniem wpływu pogody na nasze wyniki i dywersyfikacją sprzedaży

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2010, 14:18
Zarząd Jago: Pracujemy nad zmniejszeniem wpływu pogody na nasze wyniki i dywersyfikacją sprzedaży

- Od wiosny do późnego lata koncentrujemy się na sprzedaży lodów, na których generujemy znacząco wyższe marże niż np. na mrożonkach warzywnych. Mamy też wtedy znacząco wyższe obroty. Ten rok jest niestety bardzo nietypowy i niestety trzeba przyznać, iż nie sprzyja on branży. Jeżeli pogoda nadal byłaby tak niełaskawa jak do tej pory to wypracowanie dodatniego wyniku na koniec roku byłoby trudne i musielibyśmy skorygować nasze budżety - mówi serwisowi portalspozywcy.pl Krzysztof Niebrzydowski, wiceprezes Jago.

- Mrożonki warzywne, frytki i pizza sprzedają się teraz nadal dobrze, ale niestety nie rekompensuje to utraconych przychodów i zysków, jakie ponosimy z powodu mniejszej sprzedaży lodów. One są ważną pozycją w naszym całorocznym planie finansowym. Systematycznie pracujemy nad zmniejszeniem wpływu pogody na nasze wyniki i dywersyfikacją sprzedaży. Jest to jednak długotrwały proces - mówi Krzysztof Niebrzydowski.

Pewnym remedium w przyszłości na całkowitą sezonowość sprzedaży tej kategorii produktowej jest systematyczny wzrost znaczenia lodów familijnych , bo w tej kategorii popyt kształtuje się na zbliżonym poziomie przez cały rok.

- Wyrównanie struktury sprzedaży w ramach poszczególnych miesięcy i jej uniezależnienie od pogody byłoby dla całej branży bardzo dobrym zjawiskiem, nawet, jeżeli skutkowałoby to zmniejszeniem sprzedaży w czasie obecnego szczytu sezonu. Sezonowość sprzedaży lodów u klientów sieciowych jest mniejsza niż w małych sklepach. W sieciach sprzedaje się mniej lodów impulsowych, a więcej familijnych. Tych drugich oczywiście w sezonie sprzedaje się nieco więcej niż poza nim, ale wahania są zdecydowanie mniejsze niż przy sprzedaży lodów impulsowych, które cieszą się większym zainteresowaniem w małych sklepach. Na razie jednak to wiąż temat przyszłości - w tej chwili na kształt i wielkość lodów w Polsce zdecydowanie większy wpływ mają lody impulsowe, których sprzedaż niestety w dużej mierze uzależniona jest od liczby dni słonecznych i temperatury za oknami - mówi Krzysztof Niebrzydowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH