Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zentis, producent owocowych dodatków do żywności, planuje podbić afrykański rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2015, 10:59
Zentis, producent owocowych dodatków do żywności, planuje podbić afrykański rynek
Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska/ fot. Żelazna Studio

Do wybuchu kryzysu na Ukrainie eksport firmy Zentis stanowił ponad 50 proc. całej sprzedaży. - Rynek rosyjski był i jest dla nas bardzo ważny, jednak sytuacja walutowa, czyli niestabilne kursy walut w Rosji i na Ukrainie spowodowały, że tam straciliśmy najwięcej jeśli chodzi o sprzedaż - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska.

Zentis jest w dalszym ciągu mocno zainteresowany rozwojem na rynkach wschodnich. - Mamy nadzieję, że sytuacja walutowa ustabilizuje się. Rynek ukraiński był dla nas bardzo obiecujący, obecna sytuacja jest dla nas więc dużym rozczarowaniem, liczyliśmy, że uda się tam osiągnąć sukces i to dwojaki – bo Ukraina jest znana również z różnych surowców rolnych, a obecnie sprzedaż zamarła – z żalem mówi prezes.

Zentis pozyskiwał tam głównie surowce dziko rosnące, bo kultura pozyskiwania surowców jest jeszcze niska w tym kraju. - Wiem, że polskie firmy już zaczęły inwestować w tamtym rejonie i one na pewno będą w stanie zbudować zaplecze związane z bazą surowcową i nauczą miejscowych jak powinno uprawiać się owoce miękkie, bo te są dla nas najważniejsze - zaznacza.

Zamiast jednak rozpaczać nad utratą istotnych rynków, Zentis wdraża aktywnie w życie plan ekspansji na rynki afrykańskie. - Afryka będzie się przez kolejne lata szybko rozwijać, ma ogromne perspektywy. Obserwujemy, ze największe firmy mleczarskie inwestują już w krajach afrykańskich – dodaje.

Historia firmy Zentis rozpoczęła się 20 czerwca 1893 roku, kiedy Franz Zentis otworzył sklep kolonialny przy Adalbertsteinweg w Aachen. Siedem lat później, przez przypadek dokonał decydującego wynalazku. Z suszonych moreli i cukru otrzymał konfiturę, której nadał nazwę  „Famos“, co miało oznaczać najwyborniejszą marmoladę morelową bez syropu. Przysmak odniósł wielki sukces handlowy. Był to przełomowy krok w karierze od sprzedawcy do producenta konfitur.

Dzisiaj Zentis to producent owocowych konfitur i specjałów marcepanowych oraz producent półproduktów owocowych i warzywnych skierowanych do przemysłu mleczarskiego i cukierniczego. To międzynarodowa firma, której produkty wysyłane są na cały świat. Oprócz wielu filii, ma własne zakłady produkcyjne w Polsce, na Węgrzech i w USA.

Niemiecka firma-matka w Niemczech działa w dwóch kategoriach spożywczych pod szyldem Zentis: w konfiturach i dżemach oraz na rynku słodyczy na bazie marcepanu. W Polsce pojawiają się ono sezonowo. Były próby produkcji konfitur Zentis w polskim zakładzie jednak rynek ten jest w naszym kraju zniżkowy i zrezygnowano z tego pomysłu. Sporadycznie produkty z logo Zentis pojawiają się w sieciach handlowych działających w Polsce np. w sieci Alma, Piotr i Paweł, Kaufland czy Biedronka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH