REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zentis, producent owocowych dodatków do żywności, planuje podbić afrykański rynek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2015, 10:59
Zentis, producent owocowych dodatków do żywności, planuje podbić afrykański rynek
Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska/ fot. Żelazna Studio

Do wybuchu kryzysu na Ukrainie eksport firmy Zentis stanowił ponad 50 proc. całej sprzedaży. - Rynek rosyjski był i jest dla nas bardzo ważny, jednak sytuacja walutowa, czyli niestabilne kursy walut w Rosji i na Ukrainie spowodowały, że tam straciliśmy najwięcej jeśli chodzi o sprzedaż - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska.

REKLAMA

Zentis jest w dalszym ciągu mocno zainteresowany rozwojem na rynkach wschodnich. - Mamy nadzieję, że sytuacja walutowa ustabilizuje się. Rynek ukraiński był dla nas bardzo obiecujący, obecna sytuacja jest dla nas więc dużym rozczarowaniem, liczyliśmy, że uda się tam osiągnąć sukces i to dwojaki – bo Ukraina jest znana również z różnych surowców rolnych, a obecnie sprzedaż zamarła – z żalem mówi prezes.

Zentis pozyskiwał tam głównie surowce dziko rosnące, bo kultura pozyskiwania surowców jest jeszcze niska w tym kraju. - Wiem, że polskie firmy już zaczęły inwestować w tamtym rejonie i one na pewno będą w stanie zbudować zaplecze związane z bazą surowcową i nauczą miejscowych jak powinno uprawiać się owoce miękkie, bo te są dla nas najważniejsze - zaznacza.

Zamiast jednak rozpaczać nad utratą istotnych rynków, Zentis wdraża aktywnie w życie plan ekspansji na rynki afrykańskie. - Afryka będzie się przez kolejne lata szybko rozwijać, ma ogromne perspektywy. Obserwujemy, ze największe firmy mleczarskie inwestują już w krajach afrykańskich – dodaje.

Historia firmy Zentis rozpoczęła się 20 czerwca 1893 roku, kiedy Franz Zentis otworzył sklep kolonialny przy Adalbertsteinweg w Aachen. Siedem lat później, przez przypadek dokonał decydującego wynalazku. Z suszonych moreli i cukru otrzymał konfiturę, której nadał nazwę  „Famos“, co miało oznaczać najwyborniejszą marmoladę morelową bez syropu. Przysmak odniósł wielki sukces handlowy. Był to przełomowy krok w karierze od sprzedawcy do producenta konfitur.

Dzisiaj Zentis to producent owocowych konfitur i specjałów marcepanowych oraz producent półproduktów owocowych i warzywnych skierowanych do przemysłu mleczarskiego i cukierniczego. To międzynarodowa firma, której produkty wysyłane są na cały świat. Oprócz wielu filii, ma własne zakłady produkcyjne w Polsce, na Węgrzech i w USA.

Niemiecka firma-matka w Niemczech działa w dwóch kategoriach spożywczych pod szyldem Zentis: w konfiturach i dżemach oraz na rynku słodyczy na bazie marcepanu. W Polsce pojawiają się ono sezonowo. Były próby produkcji konfitur Zentis w polskim zakładzie jednak rynek ten jest w naszym kraju zniżkowy i zrezygnowano z tego pomysłu. Sporadycznie produkty z logo Zentis pojawiają się w sieciach handlowych działających w Polsce np. w sieci Alma, Piotr i Paweł, Kaufland czy Biedronka.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH