Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Zielone Pojęcie FRSiH 2018: CSR jest podstawą naszej działalności

- Moje postrzeganie biznesu polega na tym, że oczywiście musi on generować zyski, ale jest też narzędziem, które pozwala mi zmieniać świat na lepsze. Taka myśl towarzyszy mi w budowaniu firmy. Nie traktuję działań CSR jako działań marketingowych, które mają ocieplać wizerunek, ale jako coś, co pozwala mi wejść w rozumienie świata i podejmować decyzję przez pryzmat spojrzenia z różnych perspektyw - mówił Witek Sysiak, dyrektor ds. badań i rozwoju, współwłaściciel firmy SYS, twórca marki Zielone Pojęcie podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Zielone Pojęcie FRSiH 2018: CSR jest podstawą naszej działalności
Witek Sysiak, dyrektor ds. badań i rozwoju, współwłaściciel firmy SYS, twórca marki Zielone Pojęcie, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich podmiotów oznacza termin CSR.

Witek Sysiak postrzega CSR jako pewną świadomość, że jego działania jako producenta niosą negatywne skutki dla środowiska.

- Niesie je każda działalność produkcyjna. Potrzebujemy łańcucha dostaw, który generuje CO2, potrzebujemy zużycia energii. Tych skutków i czynników negatywnych jest wiele. My uważamy, że powinniśmy minimalizować skutki, które powodujemy a poza tym dodawać coś od siebie do budowania świata, który chcemy oglądać. Moje postrzeganie biznesu jest takie, że oczywiście musi generować zyski, ale też jest pewnym narzędziem, które pozwala mi zmieniać świat na lepsze. Taka myśl towarzyszy mi w budowaniu firmy. Nie traktuję działań CSR jako działań marketingowych, które mają ocieplać wizerunek, ale jako coś, co pozwala mi wejść w rozumienie świata i podejmować decyzję przez pryzmat spojrzenia z różnych perspektyw - dodał.

Sysiak wskazał, że u podstaw marki Zielone Pojęcie, która pojawiła się na rynku w 2017 r., leżała odpowiedzialność za środowisko.

- Po pierwsze jest to marka wegańska, ponieważ produkcja roślinna niesie ze sobą mniejsze zanieczyszczenie środowiska niż produkcja mleczna czy mięsna. Drugi element to np. zastosowanie recyklingowych opakowań. Obecnie zastanawiamy się nad wyeliminowaniem z nich plastiku. Dodatkowo przekazujemy 10 gr od każdego sprzedanego opakowania na rzecz organizacji walczących z okrucieństwem wobec zwierząt. Patronujemy wydarzeniom, które mają na celu pomoc zwierzętom czy budowaniu świadomości lepszego odżywiania się. Komunikujemy to samo do naszych partnerów. Ma to na celu pokazanie z jakimi problemami mierzy się świat, ale także danie pewnej szansy i nauki jak możemy go zmieniać. Nie uważam, że CSR jest pewną strategią, on jest sednem naszej działalności, przez który patrzymy na to jakie decyzje podejmujemy - dodał.

W drugiej części debaty rozmawialiśmy o nośnych tematach marnowania żywności oraz użycia plastiku w kontekście działań CSR podejmowanych przez uczestników rynku FMCG.

- Uważam, że świat powinien iść w kierunku zredukowania ilości wytwarzanego plastiku. My też zastanawiamy się czy zastąpić część opakowań opakowaniami biodegradowalnymi. To też rodzi mnóstwo pytań, np. czy ich wytworzenie jest tak naprawdę bardziej przyjazne dla środowiska czy nie, czy barierowość, jaką mają będzie wystarczająca żeby zachować wysoką jakość żywności w odpowiednim terminie - dodał.

więcej informacji:

Witek Sysiak RSS ALERT    /    Sys RSS ALERT    /    Zielone Pojęcie RSS ALERT    /    Dania Babci Zosi RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Rafał 2018-11-16 10:01:01
    Obserwuję tę markę od jakiegoś czasu szczególnie że dużo ostatnio jej w internecie. Ciekawe podejście do biznesu, oryginalna komunikacja. Szkoda że tak mało ich w sklepach ale wysoka cena pewnie jest barierą dla klienta.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.