Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ziemniaki bogate w kwas askorbionowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2017, 09:14
Ziemniaki bogate w kwas askorbionowy
fot. shutterstock

Na zdrową sylwetkę trzeba pracować cały rok, trenując regularnie. Łatwo jest o to w czasie wiosny czy lata, kiedy pogoda zachęca do biegania bądź spacerów. Trudniej jednak zmobilizować się, gdy na zewnątrz ciemno, zimno, pada deszcz lub śnieg. W okresie jesienno zimowym bardziej też jesteśmy narażeni na infekcję. Dietetyk Urszula Somow, ekspert kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, przekonuje, że zima to nie powód do rezygnacji z treningu, a w zachowaniu odporności i utrzymaniu sportowej formy pomóc może prawidłowa dieta oraz… ziemniaki.

- Wszyscy wiedzą, że sport to zdrowie. Jednak o ile umiarkowana aktywność fizyczna wzmacnia naszą odporność, to przy intensywnym wysiłku możemy okresowo obserwować załamanie funkcji immunologicznych. Stąd bezpośrednio po mocnym treningu jesteśmy szczególnie narażeni na atak wirusów i bakterii krążących w powietrzu – mówi dietetyk Urszula Somow, ekspert kampanii „Ziemniaki czy kartofle?”.

„Okno immunosupresyjne“ może trwać nawet do kilku godzin po zakończonym wysiłku. Aby zapobiec osłabieniu odporności, należy spożyć bogaty w węglowodany posiłek w ciągu ok. 30 – maksymalnie 90 minut po treningu.

W roli zbilansowanego dania po wysiłku świetnie sprawdzi się połączenie ziemniaka z jogurtem, kefirem, maślanką czy twarogiem. Kartofle polubią również ci, którzy chcą przygotować jedzenie z wyprzedzeniem. Prostą sałatkę z gotowanych ziemniaków i ryby, bądź cieciorki, fasoli czy jajka można zabrać ze sobą na trening i zjeść tuż po jego zakończeniu.

- Tak skonstruowany posiłek dostarczy energii do pracy układu immunologicznego, odbuduje rezerwy glikogenu mięśniowego oraz pozwoli na regenerację mięśni. Nie należy też zapominać o warzywach, które są źródłem przeciwzapalnych, wspierających odporność, antyoksydantów. Urozmaiceniem diety mogą być trufelki-kartofelki, czyli ziemniaczane kulki mocy. Połączenie ziemniaka z daktylami i kakao przekona nawet najmłodszych sportowców – to pyszna i wygodna przekąska, którą można zabrać ze sobą na długi trening, wycieczkę rowerową czy wędrówkę górską – zapewnia Urszula Somow.

Potrawy zawierające zimne kartofle warto włączać do diety nie tylko po treningu.

- Powstająca po ugotowaniu i ostudzeniu ziemniaka skrobia staje się odporna na działanie enzymów trawiennych. W ten sposób przyswaja się z pożywienia mniejszą ilość kalorii, co z pewnością zainteresuje osoby starające się zredukować tkankę tłuszczową – mówi dietetyk.

Skrobia oporna, jako substancja prebiotyczna, odżywiająca korzystne szczepy bakterii jelitowych Bifidobacterium i Lactobacillus, wspiera także odporność. Dodatkowo jej obecność w posiłku może pomagać we wchłanianiu magnezu i wapnia, czyli składników mineralnych kluczowych dla prawidłowej pracy układu nerwowego i mięśniowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH