Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Zmniejszanie opakowań przy utrzymaniu ceny budzi zrozumiały, negatywny odruch konsumenta

- Często producent ogłasza, że zredukował zawartość cukru w porcji, a rewolucja polega na tym, że zmniejszył porcję. Optycznie opakowanie pozostaje podobne, a zamiast 200g mamy 180g. To budzi zrozumiały negatywny odruch konsumenta. Zastanawiałbym się, czy chciałbym być w ten sposób traktowany - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Zmniejszanie opakowań przy utrzymaniu ceny budzi zrozumiały, negatywny odruch konsumenta
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

Mateusz Kowalewski wskazuje, że zmniejszanie gramatury produktu przy utrzymaniu ceny jest praktyką wynikającą z czynników ekonomicznych.

- Natomiast, jak zawsze, jestem zwolennikiem tego, żeby się nie emocjonować, tylko wyciągnąć racjonalne wnioski i zastanowić się jakie są przesłanki takiego a nie innego działania - wskazuje.

Jak mówi, producenci często nie decydują się na zmiany w składach produktów, ponieważ cukier czy tłuszcz są dobrymi "wypełniaczami" i odpowiadają w dużej mierze za masę produktu.

- Kiedyś proponowaliśmy producentom przypraw żeby, zamiast glutaminianu sodu, stosowali ekstrakt drożdżowy. Tyle że ekstraktu drożdżowego do paczki dodajemy kilka gramów, a glutaminianu nawet 50 g. Producenci pytali: a jeśli te 50 g podmienimy 3-5 gramami ekstraktu, to co z resztą? Co my tam wsypiemy? Konsument zamiast 50g paczki zobaczy 20g i trzeba będzie obniżyć cenę. Pojawia się więc problem masy produktu. Za masę produktu odpowiada często cukier. Dobrymi wypełniaczami są także woda, tłuszcz, białko - mówi.

Prezes Hortimeksu wskazuje, że popularne wśród konsumentów opinie, że kiedyś dany produkt smakował lepiej wynikają z faktu, że producenci zmieniają składy swoich produktów na skutek m.in. zaleceń WHO odnośnie redukcji cukru i soli.

- Zalecenia WHO sprawiają, że producenci stopniowo zmniejszają zawartość cukru i soli w swoich produktach. Gdybyśmy mieli możliwość kupienia dziś produktu sprzed 20 lat, np. pasty do zębów, puszki coli, szynki to one smakowałyby zupełnie inaczej. Ewolucja w składzie trwa i jesteśmy tego świadkami, bo w tym uczestniczymy. Firmy często produkują panierkę na mące ryżowej, potem ktoś proponuje alternatywę z mąki kukurydzianej i zapada decyzja o wdrożeniu. Smak będzie podobny, być może niektórzy konsumenci wyczują, ale ewolucja następuje, to się dzieje. To nie jest tak prosto porównywalnie. Preferencje smakowe także ewoluują z pokolenia na pokolenie - mówi.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Hortimex RSS ALERT    /    Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    przyprawy RSS ALERT    /    glutaminian sodu RSS ALERT    /    cukier w produktach spożywczych RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    gramatury produktów rybnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.95.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.