Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żywność dla Zdrowia

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2008, 01:41

W ostatnich dniach lutego br. w Warszawie odbył się kongres Żywność dla Zdrowia. W kongresie uczestniczyło około 60 osób, w tym kilkunastu prelegentów, wśród których znaleźli się zarówno ludzie nauki jak i biznesu.

Pierwszy wykład, poświęcony roli biznesu w poprawie zdrowia publicznego prowadziła dr inż. Ewa Halicka z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Wśród praktyków gospodarczych należy wymienić prezesa Organic Farma Zdrowia, Sławomira Chłonia, który podkreślał, że liczba sklepów specjalistycznych z żywnością ekologiczną wrasta o 20 proc rocznie. Jako ciekawostkę, ale również ukazanie dysproporcji w rozwoju rynku ekologicznej żywności można przyjąć informację podaną przez p. Chłonia, że liczba sklepów „eko" na 1 mln mieszkańców w Niemczech wynosi 194, w Czechach 46 a w Polsce zaledwie 8.

Natomiast reprezentujący Grupę O!eko Waldemar Sadowski przekonywał dlaczego należy integrować rynek żywności ekologicznej w Polce. W jego opinii, polskie gospodarstwa rodzinne w przedziale 5-15 ha nie sprostają europejskiej i światowej konkurencji na rynku żywności konwencjonalnej. Ponadto przestawienie polskiego gospodarstwa na produkcję ekologiczną jest o wiele łatwiejsze niż przeciętnego gospodarstwa europejskiego. Przy rosnącym o około 20 proc. rynku żywności ekologicznej, Polska ma realną szansę stać się zagłębiem dostarczającym wysokiej jakości i drogiej żywności ekologicznej. Także z tego powodu, klaster Bioprodukt, którego powstanie zainicjowała Grupa O!eko, jako cel strategiczny postawił sobie do 2015 roku osiągnięcie pozycji europejskiego lidera w sektorze żywności ekologicznej. Już teraz PWarto również wspomnieć wykład na temat programu edukacyjno-informayjnego dla konsumentów. Na temat odpowiadała Agata Zielińska, Specjalista ds. Public Relations Frosta Sp. z o.o. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyborów produktów żywnościowych, w których zawartość tłuszczów, kwasów tłuszczowych, soli i cukru jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi, a także zachęcenie producentów żywności do poprawy składu swoich produktów, a poprzez to zwiększenie dostępności żywności i napojów o lepszym profilu żywieniowym. Partnerami programu „Wiem, co wybieram" w Polsce są Bakalland, Frosta, Rieber Foods i Unilever. Z badań przeprowadzonych w USA wynika, że produkty oznaczone logo programu, są lepiej postrzegane przez konsumentów. Produkt jest odbierany jako "zdrowy".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH