Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Żywność ekologiczna coraz częściej w koszyku e-zakupów

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 22-08-2013, 11:53
Żywność ekologiczna coraz częściej w koszyku e-zakupów
Wśród artykułów ekologicznych największą popularnością cieszą się warzywa i owoce

Klienci e-marketów coraz częściej decydują się na zamawianie produktów ekologicznych. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, napoje, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci jest aż o 84 proc. większa niż rok temu - wynika z danych zebranych przez e-supermarket Frisco.pl.

Obecnie produkty organiczne znajdują się już niemal w połowie wszystkich koszyków e-konsumentów i stanowią blisko 10 proc. ich wartości. Ponadto, co trzecia osoba kupująca produkty ekologiczne to mężczyzna.

- Wyniki badania pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do tego, co jedzą. Zaobserwowaliśmy, że w tym roku liczba zamówień zawierających ekologiczne towary zwiększyła się w pierwszym półroczu roku o 56% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci coraz chętniej sięgają po artykuły organiczne i to nas nie dziwi. W końcu nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są przecież nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze takie artykuły są po prostu zdrowsze. Poza tym wybór naturalnych wyrobów stale rośnie. W naszym sklepie obejmuje on już około tysiąca pozycji asortymentowych i wciąż się rozszerza - mówi Grzegorz Bielecki, prezes internetowego sklepu Frisco.pl.

Z analizy Frisco.pl wynika, że wśród artykułów ekologicznych największą popularnością cieszą się warzywa i owoce - stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się stuprocentowo naturalne soki (w tym również te pochodzące z produkcji kwaszonek) oraz inne napoje - na czele z produktami orkiszowymi i zdrowymi napojami orzeźwiającymi. Klienci często wybierają też wyroby zbożowe oraz ekologiczne słodycze, wśród których najczęściej kupują różnego typu czekolady. Jednak eko nie musi być tylko żywność - w segmencie BIO znaleźć można również stworzone wyłącznie z naturalnych składników kosmetyki, a nawet organiczne środki czystości.

Co ciekawe, nie tylko kobiety wpisują się w ekologiczny trend. We Frisco.pl liczba mężczyzn składających zamówienia zawierające towary organiczne zwiększyła się o ponad 80% w stosunku do poprzedniego roku i dziś panowie stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów kupujących naturalne artykuły.

- Stereotyp mężczyzny mającego wiecznie pustą lodówkę to już przeszłość. Coraz więcej naszych eko-klientów to właśnie panowie. Oni również przywiązują dużą wagę do jakości produktów w ich koszykach zakupowych. Trafia do nich coraz więcej zamówień zawierających hodowane naturalnymi metodami warzywa, owoce i świeże zioła oraz inne organiczne wyroby najwyższej jakości - zauważa Grzegorz Bielecki z Frisco.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH