Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

3 głośne debiuty zagranicznych sieci gastronomicznych w 2017 roku

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 22-12-2017, 09:32
3 głośne debiuty zagranicznych sieci gastronomicznych w 2017 roku
fot. Facebook/Blue Frog

W 2017 roku na wejście do Polski zdecydowały się trzy duże marki gastronomiczne sprawnie działające już na innych rynkach: szwedzka sieć Max Premium Burgers, rozwijający się głównie w Chinach Blue Frog oraz amerykańska sieć pizzerii Papa John’s. Skąd taki przypływ zainteresowania naszym rodzimym rynkiem? Z jakimi oczekiwaniami i efektami startują nowe marki – portlaspozywczy.pl podsumowuje tegoroczne głośne gastrodebiuty.

Druga połowa 2017 roku zaskoczyła portalspozywczy.pl apetytem dużych marek gastronomicznych na polski rynek.

1 września wystartowała szwedzka sieć Max Premium Burgers. Firma zdecydowała się na wejście do Polski ze względu na perspektywiczny według nich rynek. Przy czym nie była to pierwsza taka próba. Max interesuje się polskim rynkiem od ponad 10 lat. Kilka lat temu próbował wejść przez masterfranczyzę. Odbyło się sporo spotkań, ale nie udało się znaleźć odpowiedniego franczyzobiorcy. Tym razem zdecydowano, że firma będzie finansować rozwój sieci z własnych środków. W pierwszym roku planowano przeznaczyć na to ok. 5 mln euro.

Nowy gracz na wstępie ogłosił, iż zamierza stać się poważnym konkurentem McDonald’s.  – W Polsce drzemie olbrzymi potencjał (…) Uważamy, że nie doszło jeszcze do pełnej penetracji tego rynku. Nawet McDonald’s mógłby podwoić tutaj swoją działalność – mówił serwisowi portalspozywczy.pl w maju 2017 r. Richard Bergfors, CEO Max Premium Burger.

Zdaniem szefa szwedzkiej sieci, w naszym kraju do tej pory nie było takiej marki jak Max, czyli sieci burgerów premium. – Jest to luka, którą dostrzegamy i którą chcemy wypełnić. Oczywiście są inne sieci: McDonald’s, Burger King, KFC. Są to jednak marki zupełnie inne niż my. Wiemy też, jak z nimi konkurować – zapewniał.

Pierwszy i jak na razie jedyny lokal Maxa powstał w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. Zgodnie z zapowiedziami jeszcze w 2017 r otwarte miały zostać trzy restauracje. W październiku poinformowano, że firma otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego lokalu w Gdańsku. Inauguracja planowana jest przed pełnią sezonu letniego 2018 r. Wolnostojąca restauracja w Gdańsku ma zostać zrealizowana z myślą o zmotoryzowanych. Będzie posiadać linię drive-thru oraz 35 miejsc parkingowych do dyspozycji klientów. Max Premium Burgers planuje otworzenie tego typu lokalu również w Warszawie. 

Jakie są na perspektywy tej marki? Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze przyniosą efekty sieci w następnym roku. W 2018 r. roku Max zamierzał otworzyć od 4 do 6 restauracji, natomiast po 2019 r. w planach było zwiększanie tempa otwarć. Docelowo w Polsce miało działać aż 200 lokali.

Kolejny głośny debiut to Blue Frog. Marka należy do AmRest. Do tej pory rozwijała się jednak głównie w Chinach. 18 października w CH Wroclavia wystartował pierwsza lokal pod tym brandem. –Polski rynek gastronomiczny jest na dobrym etapie rozwoju, a konsumenci są coraz bardziej świadomi – mówił  Sylweriusz Faruga, President Blue Frog.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • adam 26-12-2017, 10:58:
Dlaczego w Polsce na bar szybkiej obsługi mówi się RESTAURACJA ???????

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 700) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.