Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

3 wiodące trendy na rynku napojów w Polsce

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-07-2017, 15:48
3 wiodące trendy na rynku napojów w Polsce
fot. shutterstock.com

Trendy prozdrowotne na całego opanowały już rynek napojów w Polsce. Wydaje się, że to im podporządkowują się producenci napojów tworząc nowe produkty. Ale także inne mody i czynniki wpływają na kształt oferty w obecnym sezonie. Redakcja poralspozywczy.pl postanowiła je skrupulatnie prześledzić i opisać!

1. Naturalne eliksiry siły i piękna

Może to powtarzanie utartych już o kilku sezonów sloganów dla całej branży spożywczej w Polsce, ale warto to podkreślić dla tych, którzy nie dowierzają: koniec ze sztucznymi dodatkami, dosypywaniem cukru, słodzików i konserwantów. Liczy się natura i autentyczność! Jeśli słodki to z dodatkiem stewii, słodzony miodem lub naturalnymi sokami z owoców. Z owoców też ma być kolor (i to jak najbardziej fantazyjny), a naturę dodatkowo mogą podkreślić np. cząstki pomarańczy. Wyraźnym trendem jest także dodatek mięty czy aloesu, zwłaszcza w letnich wersjach znanych napojów (np. Tymbark jabłko-aloes), ale też innych ziół, jak rumianek czy melisa.

Wydaje się, że dodawanie syntetycznych witamin i minerałów (np. do wód butelkowanych) nie przyjęło się na polskim rynku, więc może warto pomyśleć o superfoods: chlorelli, spirulinie, nasionach chia czy polskim buraku, jarmużu i rokitniku? Jest to bardzo istotne, zwłaszcza w kwestii rosnącego trendu wellness – polscy konsumenci chcą być wiecznie młodzi, piękni i wysportowani oraz coraz więcej z nas dąży do tej doskonałości poprzez urozmaiconą dietę dającą nie tylko smak i sytość, ale także dodatkowe korzyści zdrowotne. Jedzenie, a w przypadku napojów – picie – stało się sposobem na wyrażenie stylu życia.

2. Z przydomowej manufaktury lub z historią w tle

Trend lokalności i tradycji zadomowił się już na dobre na rynku soków i napojów. Zamiast soków produkowanych z koncentratów eksportowanych z dalekich rynków przez rynkowych gigantów, konsumenci w Polsce coraz częściej wybierają świeże, tłoczone soki NFC powstałe w lokalnych manufakturach z polskich warzyw i owoców (głównie jabłek) uprawianych w danym regionie. A jak jeszcze produkt sygnowany jest nazwiskiem właściciela bądź nazwą miejscowości czy regionu to sukces rynkowy wydaje się być jeszcze bliższy. Warto też zadbać o opakowania, które przywołują skojarzenia z polskim tradycyjnym produktem i czymś unikalnym. Jeszcze niedawno soki NFC sprzedawane były w rodzinnych opakowaniach bag-in-box (5- lub 3-litrowych), a teraz coraz częściej można je kupić w małych szklanych butelkach z kolorową etykietą i znaczącym logo.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pREZES 20-07-2017, 11:42:
Redakcja powinna kasować takie głupoty jak pisze "eko-trendziara". Tego typu głosy podważają dobrą opinię Waszego portalu. Jako osoba bardzo dobrze zorientowana w przemyśle napojów jestem tym poważnie zaniepokojony. Prosze mi pokazać producenta producenta wody w Polsce który rozlewa wodę wodociągową a natychmiast zamknę ten zakład. Nie pokażecie , bo po prostu takiego nie ma ale pisane tu nieodpowiedzialne rzeczy trafiają czasem na podatny grunt i są powtarzane jako "opinia publiczna". ZRÓBCIE COŚ Z TYM !!
  • eko-trendziara 14-07-2017, 15:47:
tylko woda i to tylko z kranu przelewana do szklanych butelek wielokrotnego użytku - tanio, zdrowo, ekologicznie i bez marketingowej ściemy!
  • daesh 13-07-2017, 08:20:
chca być zdrowi? to niech tego nie piją - fakt że doda się przetworzony dodatek prozdrowotny w ilości placebo bo ma swoją cenę nie czyni produktu zdrowym, najdrowsza jest czysta woda i witaminy w postaci owoców i warzyw - tego się nie zmieni - śmiało stwierdzam że mamy dużo śmieciowej żywności prozdrowotnej której wartość zdrowotna jest znikoma przy udziale dodatkowych składników niekoneicznie zdrowych

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.