Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / FoodNavigator.com
  • Data: 08-01-2018, 14:52
5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r.
fot. shutterstock.com

2017 rok obfitował w nowe mody, trendy i nowinki żywnościowe. Jednak - zdaniem ekspertów - dopiero w 2018 r. na rynku spożywczym może być ich prawdziwe zatrzęsienie. Na które warto zwrócić uwagę i które mogą poważnie wpłynąć na strategie rynkowych graczy?

Starając się odpowiedzieć na to pytanie, prześledziliśmy kilka publikacji analityków na międzynarodowym portalu foodnavigator.com. Wyłuskaliśmy najważniejsze z trendów zapowiadanych na 2018 rok.

1. Start-upy i młode firmy rozpoczną rewolucję

W ubiegłym roku AT Kearney opublikował badania, z których wynika, że wzrost sprzedaży 25 największych firm spożywczych w USA wynosi 2% rocznie, a w przypadku "zwinnych" start-up’ów żywieniowych jest to około 15% rocznie. Zdaniem ekspertów, start-upy mają odwagę, nie boją się i podejmują wyzwania. Firmy spożywczy także muszą nauczyć się reagować na zachodzące bardzo szybko zmiany. 

Jak wynika z danych Euromonitor Int., mniejsi lokalni gracze i start-upy prawdopodobnie zapewnią szybsze tempo innowacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy - kradnąc udziały znanych marek. Innowacje będą dotyczyć w szczególności produktów opartych na białkach roślinnych, spersonalizowanego żywienia i e-commerce.

Zdaniem ekspertów, dynamika zmian doprowadzi do zwiększenia współpracy między dużym biznesem, sprawnymi start-upami i środowiskiem akademickim.

2. Żywność a medycyna 

Producenci żywności będą musieli sprostać podwójnemu wyzwaniu związanemu z wyżywieniem rosnącej i starzejącej się populacji, przy jednoczesnym zareagowaniu na rosnącą liczbę chorób, takich jak otyłość i cukrzyca typu 2. To powoduje, że rośnie świadomość związku pomiędzy zdrowiem, starzeniem się i dietą. Przy rosnącej presji konsumenckiej i regulacyjnej, sektor spożywczy prawdopodobnie zareaguje, koncentrując swoją innowacyjność na dostarczaniu produktów ze zmniejszoną ilością tłuszczów, cukrów, soli oraz wzbogaconych witaminami i składnikami mineralnymi. Jedzenie ma się stać środkiem do osiągnięcia zdrowia i dobrego samopoczucia.

3. Reformulacja produktów spożywczych

Europejscy regulatorzy przyjmują bardziej restrykcyjne podejście do konsumpcji cukru. Poszczególne kraje wprowadzają podatki cukrowe.

Poprawa dostępu do informacji na temat odżywiania i funkcjonalności produktów spożywczych skłania firmy myślące przyszłościowo do analizy tego, jak można zmieniać produkty w celu wspierania zdrowia konsumentów. Prawdziwym wyzwaniem dla firm reformulujących swoje produkty będzie zachowanie smaku i jakości żywności przy jednoczesnym eliminowaniu szkodliwych składników. Smak nie może być poświęcony na ołtarzu przeformułowania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane