Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 27-04-2016, 11:03
6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu
6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu. fot. shutterstock

Spośród wszystkich kategorii produktów największą uwagę na pochodzenie Polacy zwracają w przypadku artykułów spożywczych. "Polskość" nabywanej żywności ma znaczenie dla 64 procent konsumentów - wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" opracowanym przez agencję badania rynku i opinii Open Research.

Przeprowadzone w marcu 2016 roku przez Open Research badanie pokazało, że zjawisko patriotyzmu konsumenckiego nie jest jednorodne. Badani deklarują różne zachowania w zależności od kategorii nabywanego produktu.

Największe znaczenie kraj pochodzenia ma w przypadku produktów spożywczych, AGD/RTV, odzieży/obuwia i produktów bankowo-ubezpieczeniowych, a najmniejsze jeśli chodzi o produkty chemiczne, leki, kosmetyki oraz meble.  

Artykuły spożywcze to kategoria, w której polskie pochodzenie produktu ma duże lub bardzo duże znaczenie dla 64 proc. badanych. U 36 proc. ankietowanych polskie pochodzenie żywności ma niewielkie znaczenie bądź jest nieistotne przy podejmowaniu decyzji. Autorzy raportu zwracają uwagę, że u 20 proc. Polaków polskie pochodzenie produktów spożywczych wręcz zniechęca do zakupu.

Artykuły spożywcze są tą kategorią produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków. Przy zakupie ważna jest tutaj zarówno wiedza o kraju pochodzenia (64 proc.), jak i informacja, że jest to Polska (50 proc.).

Badanie wykazało, że konsumenci, których do zakupu zachęca polskość produktów to częściej kobiety, osoby starsze, ale jednocześnie nieco lepiej wykształcone. Z kolei polskie pochodzenie zniechęca najczęściej konsumentów w wieku 25-34 lat.

Badanie przeprowadzono on-line na próbie 803 Polaków w dniach 14-15 marca 2016 r. W badaniu wzięli udział kobiety i mężczyźni w wieku od 15 do 59 lat. Respondenci to reprezentanci zarówno wsi,
małych, średnich jak i dużych miast. Dochody badanej grupy oscylują wokół 2500 zł netto miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH