Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 27-04-2016, 11:03
6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu
6 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu. fot. shutterstock

Spośród wszystkich kategorii produktów największą uwagę na pochodzenie Polacy zwracają w przypadku artykułów spożywczych. "Polskość" nabywanej żywności ma znaczenie dla 64 procent konsumentów - wynika z raportu "Patriotyzm konsumencki Polaków?" opracowanym przez agencję badania rynku i opinii Open Research.

Przeprowadzone w marcu 2016 roku przez Open Research badanie pokazało, że zjawisko patriotyzmu konsumenckiego nie jest jednorodne. Badani deklarują różne zachowania w zależności od kategorii nabywanego produktu.

Największe znaczenie kraj pochodzenia ma w przypadku produktów spożywczych, AGD/RTV, odzieży/obuwia i produktów bankowo-ubezpieczeniowych, a najmniejsze jeśli chodzi o produkty chemiczne, leki, kosmetyki oraz meble.  

Artykuły spożywcze to kategoria, w której polskie pochodzenie produktu ma duże lub bardzo duże znaczenie dla 64 proc. badanych. U 36 proc. ankietowanych polskie pochodzenie żywności ma niewielkie znaczenie bądź jest nieistotne przy podejmowaniu decyzji. Autorzy raportu zwracają uwagę, że u 20 proc. Polaków polskie pochodzenie produktów spożywczych wręcz zniechęca do zakupu.

Artykuły spożywcze są tą kategorią produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków. Przy zakupie ważna jest tutaj zarówno wiedza o kraju pochodzenia (64 proc.), jak i informacja, że jest to Polska (50 proc.).

Badanie wykazało, że konsumenci, których do zakupu zachęca polskość produktów to częściej kobiety, osoby starsze, ale jednocześnie nieco lepiej wykształcone. Z kolei polskie pochodzenie zniechęca najczęściej konsumentów w wieku 25-34 lat.

Badanie przeprowadzono on-line na próbie 803 Polaków w dniach 14-15 marca 2016 r. W badaniu wzięli udział kobiety i mężczyźni w wieku od 15 do 59 lat. Respondenci to reprezentanci zarówno wsi,
małych, średnich jak i dużych miast. Dochody badanej grupy oscylują wokół 2500 zł netto miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.