Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

6 trendów, które kształtują rynek żywności i pobudzają do wzrostu segment eko

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / FoodNavigator.com
  • Data: 08-02-2018, 15:33
6 trendów, które kształtują rynek żywności i pobudzają do wzrostu segment eko
fot. shutterstock.com

Skoro brytyjski rynek żywności ekologicznej osiągnął rekordową wartość 2,2 mld funtów (2,47 mld euro), jaki jest sekret tego sukcesu? Portal FoodNavigator.com opublikował analizę Soil Association, która dowodzi, że rynkiem żywności dowodzi dziś 6 głównych trendów, które świetnie wpasowują się w rozwój segmentu eko.

Soil Association podaje, że brytyjski sektor ekożywności kontynuuje swoją sześcioletnią stabilną ekspansję, a sprzedaż co roku osiąga rekordy. Jak wynika z danych Nielsena, największy odsetek w sprzedaży żywności organicznej w Wielkiej Brytanii ma nabiał (28,7%), owoce i warzywa (24%) oraz mięso i jaja (10%). Wszystkie te trzy kategorie rosną z roku na rok.

Stowarzyszenie Soil przeprowadziło badania i ankiety, na podstawie których wyłuskało 6 najważniejszych trendów, które powodują wzrost sektora spożywczego i wpływają na to, co ludzie dziś spożywają. Żywność ekologiczna świetnie wpisuje się w te trendy. 

1. ZDROWIE. Konsumenci oczekują produktów jak najbardziej naturalnych i jak najmniej przetworzonych, które nie tylko sycą, ale także odżywiają organizm, dostarczają energii i zaspokajają określone potrzeby żywieniowe.

2. SMAK I INSPIRACJA. Jakość produktu jest kluczowa dla dobrego smaku.

3. PASUJE DO MNIE... I do stylu życia współczesnych konsumentów, którzy robią wszystko "w biegu". Zakupy i przygotowywanie posiłków są czasochłonne. Konsumenci starają się osiągać równowagę pomiędzy ceną, jakością, ilością, czasem przygotowywania i smakiem dopasowanym do gustów wszystkich członków rodziny.

4. PRZYJEMNOŚĆ. Konsumenci od czasu do czasu pozwalają sobie na niektóre produkty - bardziej wyjątkowe, czasem nawet "pobłażliwe", aby zrobić sobie małe przyjemności.

5. WARTOŚĆ. To osobiste równanie każdego konsumenta składające się z ceny, jakości i wygody, a znaczenie każdego czynnika jest zmienne (nawet dla tego samego konsumenta). Np. kupuje ekologiczne warzywa, ale mówi "nie" dla eko-mięsa.  

6. OŚWIADCZENIE. Konsumenci czasem kupują produkt, ponieważ opakowanie jest w ich stylu, oznacza się wyjątkowym designem. To pobudza ich apetyt lub po prostu ciekawi i mogą o tym porozmawiać ze znajomymi.

Badanie również potwierdziło trendy już znane analitykom rynku żywności, które także mają wpływ na rozwój segmentu ekożywności. Są to:

- redukcja mięsa i wegetarianim / weganizm; 

- alternatywy dla mleka;

- obawy dotyczące przemysłowej produkcji żywności;

- wpływ mediów społecznościowych (głównie Instagrama) na wybory żywieniowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.