Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

7 najważniejszych trendów i kierunków rozwoju branży mleczarskiej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2017, 11:47
7 najważniejszych trendów i kierunków rozwoju branży mleczarskiej
fot. shutterstock.com

- Na rynku dodatków spożywczych nigdy nie wieje nudą. Rynek ciągle się zmienia. Obserwujemy dynamiczny wzrost ilości receptur. Firmy mleczarskie zgłaszają coraz więcej pomysłów produktowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ireneusz Lichota, prezes Zentis Polska. Przedstawia najważniejsze trendy i kierunki rozwoju branży mleczarskiej.

Zmniejszenie dodatku cukru - w branży mleczarskiej obserwujemy pomysły poszukiwania alternatywy dla cukru, ale na razie produkty bezcukrowe są niszą, która nie rozwija się dynamicznie.
Ze względu na mocny trend czystej i krótkiej etykiety, branża mleczarska nie akceptuje sztucznych słodzików i dodatków z E. Obserwujemy również ciągły wzrost zapotrzebowania na dodatki wytrawne
dla produktów mleczarskich takie jak preparaty warzywne oraz owocowo-warzywne.

Produkty wysokobiałkowe - trend, który narodził się w USA, poprzez jogurty typu greckiego, przedostał się do Europy i stał się trendem, również w Polsce. Firmy mleczarskie poszukują rozwiązań
dla produktów wysokobiałkowych, skierowanych głównie dla osób aktywnych fizycznie, dbających o wygląd swojego ciała.

Clean label - bardzo silny trend, który nie tylko dotyczy istniejących produktów, ale firmy mleczarskie i sieci handlowe tworzą osobną kategorię clean label, dla osób czytających etykiety.
Warto dodać, że oprócz clean label mleczarnie zwracają też uwagę na short label, a więc krótką etykietę np. jogurt truskawkowy to: mleko, bakterie, cukier, truskawka.

Crossing - w branży mleczarskiej trend ten nie wydaje się masowym, choć jest perspektywiczny. Obserwujemy próby rozwoju produktów typu bawarka (mleko + herbata), ciasta (sernik, szarlotka, biszkopt,) oraz wyroby mleczarskie + musli, zarówno zmieszane jak i obok. Obserwujemy również trend łączenia mleka i słodyczy, zwłaszcza w produktach dla dzieci.

Nowe smaki - trend wieczny. Cały czas firmy mleczarskie poszukują nowych smaków i nowych dodatków. Po superowocach, obserwujemy zainteresowanie branży mleczarskiej aromatami i ekstraktami pochodzenia kwiatowego. Nowe smaki pochodzą często z krajów odwiedzanych w czasie podróży.

Alternatywy dla nabiału - rozwój mody na wegetarianizm i weganizm powoduje zainteresowanie "mlekiem" pochodzenia roślinnego (migdałowe, kokosowe, sojowe). W Niemczech 20 % społeczeństwa to weganie i wegetarianie. Powstają firmy, które wyłącznie produkują z "mleka" pochodzenia roślinnego. Trend ten silnie się zadomowił, zwłaszcza wśród młodych (Millenialsi).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jurek z polski 12-08-2017, 22:36:
No i nabial z kozy, owcy, bawół - to też się. Rozwija

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.