Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

9 globalnych trendów, które przełożą się na biznes polskich firm spożywczych - ING Food&Retail Trends

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2018, 11:20
9 globalnych trendów, które przełożą się na biznes polskich firm spożywczych - ING Food&Retail Trends

- Eksport żywności jest bardzo ważny dla polskiej branży spożywczej. Jeśli polscy producenci nadal chcą osiągać sukces to powinni uważni śledzić trendy obecne na europejskim i światowym rynku żywności. To klucz do długofalowego sukcesu – powiedziała Deborah Perkins, Global Head of Food and Agribusiness ING NV podczas wydarzenia ING Food&Retail Trends. wymienia także najważniejsze trendy, na które warto zwrócić uwagę planując rozwój.

1. Zdrowie i natura. Trend zdrowego i naturalnego odżywiania nie dotyczy już tylko producentów żywności i sklepów spożywczych. Przenosi się on także do lokali gastronomicznych;

2. Ekologia. Konsumenci uważają, że żywność organiczna jest zdrowsza od konwencjonalnej. I coraz częściej wkładają tego typu produkty do koszyków zakupowych. Często też rozpoczynają swoją przygodę z produktami bio od podawania ich dzieciom, a następnie wprowadzają je do menu całej rodziny. Trend mocno widoczny w segmencie nabiałowym oraz na rynku owoców i warzyw;

3. Pochodzenie produktów żywnościowych. Konsumenci chcą wiedzieć skąd pochodzi żywność i szukają tego typu informacji na etykietach. Niektórzy producenci poszli o krok dalej i starają się zamieszczać dokładne lokalizacje farm, a nawet zdjęcia miejsc, gdzie powstają produkty lub skąd pochodzą surowce. Coraz popularniejsze są także kody QR, które można zeskanować za pomocą urządzenia mobilnego i dowiedzieć się więcej;

4. Zrównoważony rozwój. Konsumenci cenią zrównoważony charakter żywności rozumiany jako wpływ produkcji na środowisko. Producenci chętnie więc wchodzą w skład organizacji wspierających zrównoważony rozwój i zrównoważoną produkcję;

5. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Około 40 proc. wyprodukowanej żywności nigdy nie zostaje spożyta. To ogromna ilość i trzeba się skoncentrować na tym, jak można zmniejszyć ilość marnowanej żywności. Sporo mówi się już o brzydkich owocach i warzywach, które coraz chętniej są eksponowane przez sieci handlowe;

6. Wygoda / zdrowy convenience. Konsumenci stają się coraz bardziej zajęci, więc w codziennych zakupach i odżywianiu szukają wygody. Chcą kupować jak najwięcej produktów gotowych do spożycia tu i teraz. Z drugiej strony te produkty muszą współgrać ze zrównoważoną i zbilansowaną dietą współczesnego konsumenta. To z kolei sprzyja rozwojowi segmentu diet pudełkowych oraz tzw. „cooking box’ów”, czyli cotygodniowych zestawów składników do przygotowania dań wraz z przepisami i propozycjami podania;

7. Przekąski. Konsumenci jedzą częściej mniejsze porcje. O ile kiedyś normą były 3 posiłki dziennie, tak teraz spożywanych jest 5, a nawet 7 posiłków. Ważny zatem stał się trend przekąskowości. Ale uwaga, przekąski muszą spełniać wymagania zdrowia!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.