Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Analitycy PMR: Wartość polskiego rynku marek własnych wzrosła aż o 29 proc.

  • Autor: PMR/portalspozywczy.pl
  • Data: 08-10-2010, 09:09
Analitycy PMR: Wartość polskiego rynku marek własnych wzrosła aż o 29 proc.

Według szacunków firmy PMR wartość polskiego rynku marek własnych wzrosła o 29 proc. w 2009 roku. Wysoka dynamika wzrostu rynku była efektem dynamicznego wzrostu wartości sprzedaży w hipermarketach i dyskontach, który odpowiednio wyniósł 34 proc. i 31 proc.

Z raportu „Prywatne marki detalistów w Polsce 2010" wynika, że do rozwoju rynku marek własnych w 2009 roku niewątpliwie przyczynia się spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci szukając oszczędności częściej sięgają po tańsze towary, w tym produkty marek detalistów.

- Z uwagi, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru, produkty marek własnych, z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od produktów markowych, wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków - mówi Patrycja Nalepa, starszy analityk handlu detalicznego w firmie PMR. - Wychodząc naprzeciw tym potrzebom oszczędniejszych zakupów sieci poszerzają asortyment produktów pod własną marką - wprowadzają nowe marki, nowe produkty oraz nowe kategorie. Ponadto optymalizują asortyment wycofując produkty mniej rotujące, na ich miejsce wprowadzając nowe.

Dodatkowo, na wprowadzenie własnej marki decydują się kolejne sieci handlowe, np. Piotr i Paweł czy Żabka.

W tej chwili coraz więcej sieci handlowych jest w stanie zaoferować swoim klientom produkty marek własnych co najmniej dwóch poziomów cenowych i jakościowych. Marki własne w Polsce to już nie tylko produkty najtańsze, w prostym opakowaniu. - Coraz więcej produktów pozycjonowanych jest na średniej półce cenowej, w ramach której stanowią konkurencyjno cenową alternatywę dla produktów markowych, jednocześnie nie ustępując im pod względem jakości. W większości sieci produkty te, pozycjonowane jako „value for money", są o 20-40 proc. tańsze od ich markowych odpowiedników - wyjaśnia Patrycja Nalepa.

W ciągu ostatniego roku asortyment marki własnej został rozbudowany między innymi w takich sieciach jak Tesco, Real, Auchan oraz Intermarche. - Według naszych szacunków Tesco było w 2009 roku główną siłą napędową sprzedaży marek własnych w hipermarketach. Brytyjski detalista poszerzył w ubiegłym roku asortyment private labels o 50 różnych marek obejmujących 1 000 nowych produktów w dyskontowych cenach. Nowa oferta, która została wprowadzona jako odpowiedź Tesco na zapotrzebowanie klientów na tańsze produkty w okresie spowolnienia gospodarczego, ma za zadanie umożliwić sieci lepsze konkurowanie z dyskontami, zwłaszcza z Biedronką - tłumaczy starsza analityk handlu detalicznego w firmie PMR.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH